۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۷۸۷۷
با حضور مدیران و مسئولان ارشد استان مرگزی برگزار شد
مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی در جلسه ی قرارگاه پدافند زیستی غیرعامل، که با موضوع تب کریمه کنگو با هدف ایجاد هماهنگی بین اعضا در جهت مدیریت این بیماری و پیگیری اقدامات عملی و اجرایی شدن دستورالعمل های ابلاغ شده صبح روز شنبه هفته جاری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی در جلسه ی قرارگاه  پدافند زیستی غیرعامل، که با موضوع تب کریمه کنگو با هدف ایجاد هماهنگی بین اعضا در جهت مدیریت این بیماری و پیگیری اقدامات عملی و اجرایی شدن دستورالعمل های ابلاغ شده صبح روز شنبه هفته جاری برگزار شد.

عسکری در این جلسه که با حضور فرماندهان سپاه روح الله استان و شهرستان ها، مدیران ادارات صنعت، معدن و تجارت استان و شهرستان ها، ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان و مدیران شبکه بهداشت شهرستان ها، مدیران جهاد کشاورزی استان و شهرستان ها، مدیران دامپزشکی استان و شهرستان ها و بخش داران استان در سالن الغدیر استانداری مرکزی برگزار شد حضور یافت و با تاکید بر خطرات این بیماری، ایجاد هماهنگی، ایجاد ساختارسازی و حرکت عملی در مواجهه ی پیشگیرانه با این بیماری را از اولویت های راهبردی قرارگاه زیستی استان دانست.
نشست قرارگاه پدافند زيستي استان مركزي با موضوع تب كريمه كنگو
در این جلسه عسگری با عرض تبریک به مناسبت زادروز خجسته میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، گرامیداشت ماه مبارک رمضان و محکوم کردن حادثه ی تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل(ره) و ادای دین به شهدای این حادثه، با عنایت
به فرمایشات مقام معظم رهبری این اقدام را حرکتی بزدلانه در برابر اراده ی ملت ایران دانست و عنوان کرد ما امروز ضرورت پدافند غیرعامل را بیشتر از هر زمان دیگری متوجه می شویم و قرارگاه زیستی هم امروز بخش مهمی از پدافند در راستای حفظ امنیت کشور است.

در ادامه وی با معرفی تب کریمه کنگو به عنوان بیماری خطرناک مشترک بین انسان و دام و با تاکید به خطرات بسیار این بیماری، لزوم توجه برای پیشگیری از این بیماری را امری جدی تلقی کرد و عنوان داشت از آنجا که خط قرمز پدافند غیرعامل امنیت و سلامت مردم است در حوزه ی قرارگاه زیستی باید بدون ایجاد نگرانی و تشویش در اذهان، موضوع را با جدیت پیگیری کرد.

در ادامه عسگری با بیان تهدیدات کشور در حوزه ی زیستی به صورت امکان طبیعی و بیوتروریسم و تاکید بر اهمیت موضوع و مثبت ارزیابی کردن انجام اقدامات پیشگیرانه درخصوص تب کریمه کنگو در سطح استان و توجه به اصول پدافند غیرعامل در تمام مواقع، ادامه ی این روند را با جدیت خواستار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل در ادامه، مطالب مهمی در خصوص مدیریت مقابله با بیماری مذکور عنوان کرد. وی توجه به بحث آموزش و انجام اطلاع رسانی مناسب، فعال سازی پیش سردخانه ها، سمپاشی دام ها و اماکن نگهداری دام، جلوگیری از ورود یا عبور دام های آلوده، قرنطینه ی دام های مشکوک و نگه داری گوشت پس از کشتار در سردخانه و حفظ حرکت جهادی، مفید و کارآمد در کنار هم برای مسئولان را مهم ترین اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این بیماری دانست.

در ادامه شانقی مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به سابقه ی این بیماری در استان عنوان کرد که این بیماری که مشترک بین انسان و دام می باشد و در دام نشانه ی مشهودی ندارد مدتی است که چند استان کشور را گرفتار کرده است. وی افزود که اطلاع رسانی لازم به مخاطبین این بیماری باید داده شود و افزایش ضریب آگاهی مردم در این موضوع بسیار اهمیت دارد. وی از تلاش های استانداری و اداره کل پدافند غیرعامل در راستای راه اندازی پیش سرخانه ی کشتارِ استان تشکر کرد و عنوان داشت قرار دادن گوشت پس از ذبح در سردخانه بخش اعظمی از خطر را کاهش می دهد.

در ادامه دکتر نظری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن تشکر از اقدامات مفید انجام شده صحبت های دقیقی پیرامون راههای پیشگیری و اصول بهداشتی در حین مواجهه با این بیماری ارائه دادند. سپس دکتر طاهراحمدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی، سرهنگ غریبی معاون بهداری سپاه روح الله استان و نادرنیا معاون امور دام جهاد کشاورزی مباحث تکمیلی خود را عنوان کردند.

در پایان عسگری با استماع نظرات بخش داران و ارائه ی راهکار به آن ها به عنوان نماینده ی عالی دولت در مناطق از همه اعضای قرارگاه پدافند زیستی استان خواست که در ادامه ی این مسیر به هم اندیشی بنشینیم و با ارتباط و فعالیت مجدانه برای امنیت و سلامت مردم، پیشگیری لازم را جهت مقابله با تهدیدات پیش رو از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و آنفلونزای مرغی تا پایان فصل گرم سال با قید فوریت و در مابقی طول سال هم با حفظ ارتباط و پیگیری، انجام دهیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر