۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۲۷۸۷۰
با حضور عسکری، مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی
دومین کارگروه صنعت، معدن و تجارتِ پدافند غیرعامل استان مرکزی با حضورِ مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت پیرامون ارزیابی عملکرد صنایع در این حوزه و اتخاذ تدابیر کاربردی در راستای شناسایی مخاطرات استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دومین کارگروه صنعت، معدن و تجارتِ پدافند غیرعامل استان مرکزی با حضورِ عسکری، مدیرکل پدافند غیرعامل استان، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت صبح، پیرامون ارزیابی عملکرد صنایع در این حوزه و اتخاذ تدابیر کاربردی در راستای شناسایی مخاطرات استان برگزار شد.

دومين جلسه كارگروه صنعت، معدن و تجارتِ پدافند غيرعامل استان برگزار شد

ابتدای این نشست مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و رئیس این کارگروه به ارائه ی گزارش مختصری از فعالیت های سازمان تابعه پرداخت و در ادامه کارشناسان پدافند غیرعامل نیز گزارشات و نقطه نظرات خود را ارائه دادند.

عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی در ابتدای بیانات خود، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و شیرینی پیروزی ملت ایران در انتخابات و عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت حضرت امام(ره) به بازتعریفِ پدافند غیرعامل پرداخت و پدافند غیرعامل را مجموعه اقداماتی دانست که می تواند تمهیداتی در مقابل تهدیدات داشته باشد و پایین آوردن خسارات را به همراه بیاورد.

مدیرکل پدافند غیرعامل در ادامه عنوان کرد که استان مرکزی به عنوان استانی صنعتی و داشتن مرکزیت در جغرافیای اقتصادی و جغرافیای صنعتی، جایی است که قطعا مورد طمع دشمن می باشد؛ در دوران جنگ هم ، استان مرکزی از جاهایی بود که مورد بمباران قرار می گرفت و همیشه مورد هدف، جاسوسی و طمع دشمن است.

وی گفت:این ظرفیت ها ، می تواند به عنوان تهدید نیز در نظر گرفته بشود و ما به دنبال این هستیم در سطح استان به دور از شعار و همراه با شعور و آگاهی، تفکر و برنامه تعریفی از پدافند غیرعامل داشته باشیم که در غالبِ امکان و با رصدِ کاملِ همه ی مشکلات و تمهیدات متعدد در سطح استان با همکاری تمامی دستگاه های عضو این کارگروه، میسر خواهد شد.

عسگری با تاکید بر اینکه باید تهدیدات را رصد کنیم اظهار داشت: یکی از کارهایی که دشمن برای خدشه وارد کردن به نظام انجام می دهد ایجاد ناامیدی و نارضایتی در بین مردم است که ممکن است این کار را با نفوذ یا حمله ی سایبری یا اختلال در نظام مالی یا حتی با ترویج بی توجهی در خدمات دهی انجام دهد.

همچنین در این کارگروه، حاجی پور مدیرکل صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: اهداف اصلیِ صنعت، معدن و تجارت در حوزه ی پدافند غیرعامل، استمرارِ فعالیت های زیربنایی، تامین نیازهای حیاتی، تداوم خدمات رسانی عمومی، حفظ بنیه دفاعی و کاستن از آسیب های تجهیزات منطقه است و امیدواریم با همکاری همه ایمنی لازم در صنعت، معدن و تجارت ایجاد شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر