۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۷۸۵۵
سرپرست اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی خراسان شمالی از نصب و راه اندازی جدیدترین شتابنگار در هفته جاری در محل دانشگاه بجنورد خبر داد.
به گزارش به گزارش پایداری ملی، مهندس علی علیمردانی اظهار کرد: پس از زلزله ۵.۷ ریشتری ۲۳ اردیبهشت در استان، موضوع به روز رسانی شتاب نگارهای موجود با پیگیری مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس کارگروه زلزله استان از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

ایستگاه های شتاب نگار خراسان شمالی به روز رسانی شدند
وی افزود: با اقدامات اخیر در به روزرسانی، آمار شتاب نگارهای فعال استان به ۲۲ مورد رسیده است.

وی تصریح کرد: پس از بررسی شرایط محیطی و توپوگرافی منطقه توسط تیمی متشکل از شبکه شتابنگاری کشور، اداره کل راه و شهرسازی استان و دانشگاه بجنورد، محلی در دانشگاه بجنورد مشخص و پس از تأمین زیرساختهای لازم توسط عوامل اجرایی نصب دستگاه با اتاقک و سیستم مخابراتی با برد موثری بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر اجرا شد.

وی افزود: هدف اصلی لرزه شناسی جنبش نیرومند، بهبود فهم و درک علمی فرآیندهای فیزیکی موثر بر جنبش نیرومند و توسعه برآوردهای قابل اعتماد خطرات لرزه ای برای کاهش خسارات جانی و مالی در طی زمین لرزه های آتی به منظور طراحی مقاوم سازه ها در برابر زمین لرزه، محاسبه و بدست آوردن طیف های طراحی، تدوین روابط کاهندگی و بسیاری زمینه های علمی دیگر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر