۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۷۸۵۳
در اولین جلسه ی اضطراری کمیته ی پدافند غیرعامل و زیستی که با حضور کلیه اعضا در روز پنجشنبه یازده خرداد ماه پیرامون شیوع بیماری تب خونریزی دهنده ی کریمه کنگو برگزار شد، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ضمن بیان اهمیت موضوع، بر انجام اقدامات پیشگیرانه در سطح استان تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در اولین جلسه ی اضطراری کمیته ی پدافند غیرعامل و زیستی که با حضور کلیه اعضا  پیرامون شیوع بیماری تب خونریزی دهنده ی کریمه کنگو برگزار شد، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ضمن بیان اهمیت موضوع، بر انجام اقدامات پیشگیرانه در سطح استان تاکید کرد.

ایشان با اشاره به شیوع بیماری CCHE یا تب خونریزی دهنده ی کریمه کنگو در چند استان کشور و خطرناک شمردن این بیماری عنوان کرد: کمیته مربوطه ی اداره کل نیز در کنار سایر مراجع ذیربط باید به صورت هوشیارانه و فوری در راستای حفظ ایمنی و سلامت جامعه به ویژه محیط بانان در مناطق تحت مدیریت، اقدامات پیشگیرانه ای برای جلوگیری از بروز این بیماری در حیات وحش و مقابله با آن در سطح استان انجام دهد.

کمیته ی پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با محوریت تب کریمه کنگو تشکیل جلسه داد

وی با درخواست از حاضرین در این جلسه برای ارائه ی دیدگاه های تخصصی و راهکارهای عملی پیرامون موضوع اشاره کرد که باید با همفکری تصمیمات مهم و عملی برای ابلاغ به ادارات تابعه شهرستانی و پاسگاه های محیط بانی هرچه سریع تر اتخاذ گردد.

در ادامه دری گیو، رابط کمیته افزود: تب کریمه کنگو گستره ی جهانی دارد. این بیماری مشترک بین انسان و دام است، در حیوانات اهلی و وحشی شیوع دارد، کنه به دلیل انتقال سریع ویروس به نسل های بعد می تواند به عنوان عامل اصلی این بیماری و مخزن انتقال بیماری باشد و اگر در مراحل اولیه انتقال به انسان به درمان آن پرداخته نشود مرگ را به دنبال خواهد داشت. از آنجایی که همه ی اقشاری که به نوعی با دام سر و کار دارند می توانند صف اول در خطر بودن نسبت به این بیماری قرار داشته باشند، محیط بانان حفاظت محیط زیست استان نیز یکی از گروه های پر خطر محسوب می شوند.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر