۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۲۷۸۴۶
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: مانورهای واقعی پدافند غیر عامل در استان لرستان طراحی و اجرا شود تا در صورت رخ دادن اتفاقی بتوانیم در رابطه با برطرف کردن مشکل اقدامات لازم را به‌موقع انجام دهیم.
به گزارش پایداری ملی،  خجسته پورگفت: حادثه تروریستی روز گذشته در تهران و شهادت جمعی از هم‌وطنان تأسف‌بار بود و از طرفی اهمیت این کارگروه و کارگروه‌های مشابه را بیشتر کرده است تا به مسائل امنیتی و دفاعی توجه بیشتری داشته باشیم. 
 
وی افزود: با توجه به اقدامات خوب امنیتی کشور و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر این‌گونه حوادث در کشور رخ نداده بود و احساس آرامشی که وجود داشت سبب شد برخی مسائل را خیلی جدی نگیریم، ولی با این اتفاق که رخ داد باید همه هوشیار باشیم. 
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: باید توجه داشته باشیم همه حملات و اتفاقات به‌صورت خشن نیست ممکن است در دستگاه‌های اجرایی و خدماتی اتفاقی رخ دهد و بخواهند به مردم، مسائل زیستی، مواد غذایی، آب شرب و ازاین‌دست مسائل ضربه بزنند بنابراین این موضوعات باید در کارگروه دفاعی، امنیتی و انتظامی شورای پدافند غیرعامل استان موردتوجه قرار گیرد. 
 
وی افزود: امنیت مردم در حوزه‌های مختلف جز وظایف اصلی ما است که در این کارگروه بحث سطح‌بندی مراکز مهم استان و اولویت‌بندی دستگاه‌ها موردتوجه است. 
 
خجسته پور گفت: جمع‌آوری اطلاعات و طبقه‌بندی آن‌ها، آسیب‌پذیری‌ها و شناسایی نقاط فرعی و امن و مسائلی که استان را تهدید می‌کند باید شناسایی و در راستای تامین امنیت تلاش کنیم. 
 
وی افزود: باید مانورهای واقعی را طراحی کنیم که اگر زمانی اتفاقی رخ دهد و یک مرکز در خطر باشد بتوانیم در رابطه با برطرف کردن مشکل اقدامات لازم را به‌موقع انجام دهیم. 
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر