۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۷۸۴۳
جلسه قرارگاه سایبری استان کرمان، با موضوع رصد حمله بدافزارها به فضای سایبری استان از قبیل (واناکرای) و اقدامات پدافندی صورت گرفته در این خصوص ، در روز چهارشنبه هفدهم خرداد ماه جاری و با ریاست محمدرضا فتوت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار و جانشین قرارگاه سایبری برگزار شد .

جانشین قرارگاه سایبری استان با تشکر از مدعوین و عملکرد آنان تأکید کرد: با توجه به اینکه اطلاع رسانی در زمینه باج افزار(واناکرای) در بخش های تخصصی به خوبی انجام شده است نیاز است مدیران و سایر دستگاه های اجرایی که عضو قرارگاه نیستند در جریان قرار گرفته و حساسیت ویژه در این زمینه اعمال نمایند.

در این جلسه مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب  مبنی بر متفاوت بودن جنگ ها شامل نظامی، سایبری، زیستی و غیره در خصوص ساختار قرارگاه سایبری مطالبی را بیان کرد.

پیمان سلاجقه افزود: به دنبال اعلام حملات سایبری توسط سازمان پدافند غیرعامل، مکاتبات لازم با اداره کل فن آوری اطلاعات استان انجام و اطلاع رسانی لازم به دستگاه های اجرایی استان نیز توسط دستگاه مذکور صورت پذیرفت.


جلسه قرارگاه سایبری در کرمان برگزار شد.

در ادامه با توجه به دستور کار جلسه، مسعود الهامی، رئیس کارگروه فن آوری و اطلاعات پدافند غیر عامل استان ضمن اعلام عدم مشاهده آلودگی بدافزار (واناکرای) از ابتدای فعالیت در شبکه استان تا کنون گزارشی از نحوه شناسایی و راهکارهای پیشگیری و مقابله با باج افزارها ارائه نمود . 

براساس گزارشات ارائه شده حاضرین در جلسه، اقدامات پدافندی لازم جهت رصد حمله بدافزارها توسط دستگاه های اجرایی استان صورت گرفته و آسیبی در این حوزه مشاهده نگردیده است .

در پایان حاضرین پیشنهادات خود را مبنی بر عملکرد بهتر و آسیب پذیری کمتر عنوان کردند.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر