۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۷۸۲۱
مدیرکل پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی؛
دکتر احمدی در جلسه هم اندیشی اهداف و برنامه‌های عملیاتی سال 1396 اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت از 11 کارگروه تخصصی شورای پدافند غیرعامل به عنوان بازوهای فکری و اندیشکده پدافند غیرعامل یاد کرد و گفت فرایند تصمیم سازی در این کارگروه‌ها صورت گرفته و مصوبات آن پس از تصویب در شورای پدافند غیرعامل استان لازم الاجرا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل، معاون توسعه مدیریت و منابع و مسئول حراست و تعدادی از کارشناسان، جلسه هم اندیشی اهداف و برنامه‌های عملیاتی سال 1396 اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد.

کارگروه‌های تخصصی پدافند غیرعامل بازوهای فکری و اندیشکده پدافند غیرعامل هستند


در ابتدا شعربافیان معاون مدیرکل صنعت، معدن و تجارت به فراز و نشیب‌های موجود در حوزه پدافند غیرعامل در این اداره اشاره و گفت: در حال حاضر این اداره کل با رویکرد جدید متحول شده است که این تغییرات در ابتدا ازکمیته‌های داخل سازمان آغاز و به تدریج به کارگروه‌های زیرمجموعه شورای پدافند غیرعامل تسری خواهد یافت.


زحمتکش رئیس حراست اداره صنعت ، معدن و تجارت نیز درسخنانی اظهارداشت: این اداره درصدد است اهداف وبرنامه‌های خود را در راستای سند راهبردی پدافند غیرعامل و با بهره گیری از رهنمودهای مدیر کل پدافند غیرعامل تدوین نماید.

در ادامه دکتراحمدی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ضمن عرض خیرمقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات خاطرنشان کرد: بعضا تصورمی‌شود که موضوع پدافند غیرعامل یک موضوع صرفا حراستی، امنیتی و اطلاعاتی است، در صورتی که پدافند غیرعامل موضوعی کاملا علمی و تخصصی و نیازمند نقش آفرینی دانشگاه‌ها و متخصصین حوزه‌های مختلف می‌باشد.

 
جمهوری اسلامی ایران با اعتقادات و ایدئولوژی خاص و منحصر بفرد خود معارضانی دارد و لذا وجود تهدید از سوی برخی از کشورهای مخالف طبیعی است؛ حال شما باید از خود بپرسیدکه در زمان تهدید ، مسئولیت ما به عنوان اداره کل صنعت معدن چیست ؟ آیا پیش بینی‌های‌ لازم و سناریوهای محتمل تدوین شده است ؟ هدف اصلی هرسازمانی از منظر پدافند غیرعامل، باید اندیشیدن به تهدیدات احتمالی و پاسخگویی و پیش تدبیری در این زمینه باشد.
 

وی ارتقاء نظام مدیریتی اثربخش در شرایط بحران را از اهداف پدافند غیرعامل بیان کرد وگفت ما معتقد به ایجاد سنسورها و مکانیزم‌هایی هستیم که بتواند تهدیدات آتی را پیش بینی کند.


احمدی، از 11 کارگروه تخصصی شورای پدافند غیرعامل به عنوان بازوهای فکری و اندیشکده پدافند غیرعامل یاد کرد و گفت فرایند تصمیم سازی در این کارگروه‌ها صورت گرفته و مصوبات آن پس از تصویب در شورای پدافند غیرعامل استان لازم الاجرا خواهد بود.
 
مدیر کل پدافند غیرعامل استان، در ادامه به 5 هدف کلان ،13 راهبرد ،26 سیاست و63 برنامه در سند راهبردی و چارچوب نهادی پدافند غیرعامل استان اشاره و افزود در افق چشم انداز1400، استان خراسان رضوی دارای جایگاه اول کشور در امر پدافند غیرعامل خواهد بود لذا امید است صنعت و معدن استان نیز به این رتبه کشوری نائل آید که مکاتبه با سطح ملی و کشوری ، ارتباط و تعامل با استان‌های همجوار و بهره مندی از تجربیات آنان باید در دستورکار این حوزه قرارگیرد.


وی در ادامه به اهمیت ارزیابی و نظارت برعملکرد دستگاه‌ها اشاره و گفت در پایان هرچهارماه کارنامه عملکرد دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها در حوزه پدافند غیرعامل صادر و مبنای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در این حوزه خواهد بود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر