۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۷۷۹۹
مدیر کل پدافند غیرعامل استان بر اهمیت و حساسیت اجرای رزمایش زیستی تاکید کرد و از کلیه دستگاه های مرتبط و مسئولین در خواست کرد که به صورت جدی موضوع فوق را پیگیری کنند.
به گزارش پایداری ملی، جهانسری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در جلسه توجیهی طرح رزمایش زیستی پدافند غیرعامل استان به توضیح فرآیند اقدامات اداره کل در سه سال گذشته پرداخت.

وی گفت: از جمله اقدامات اداره کل در این سالها مفهوم سازی و تبیین مولفه پدافند غیرعامل، آموزش های گسترده عمومی در غالب دستگاه های اجرایی دولتی و بخش خصوصی و مدارس و همچنین عبور از آموزش عمومی به تخصصی، تشکیل مستمر و منظم جلسات شورای پدافند غیرعامل، اخذ گرید برای شرکت های مشاوره ای استان و تولید علم در اداره کل پدافند غیرعامل است.

برگزاری جلسه توجیهی رزمایش زیستی  در استان آذربایجان شرقی

جهانسری افزود: در نظر داریم با استفاده از مشاورین توانمند دوره های تخصصی امداد پرتوی برای نیروهای اورژانسی، هلال احمر، مدیریت بحران و نیرو های سایر دستگاهها برگزار کنیم.

وی همچنین به اقدامات انجام یافته در خصوص آسیب ها و تهدیدات زیستی از جمله بازدید منظم از نحوه امحا و بی خطر سازی پسماندهای بیمارستانی و مراکز بهداشتی کلانشهر تبریز و شهرستان ها اشاره کرد و گفت: این بازدید ها بازخورد مناسبی داشته و نمود عینی آن در اصلاح وضعیت پسماندهای عفونی بیمارستانها مشهود بوده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سپس تهدیدات و مخاطرات احتمالی زیستی را توضیح داد و در ادامه به موضوع اصلی جلسه، اجرای رزمایش زیستی با موضوع آلودگی مواد غذایی که قرار است در تیرماه سال جاری با هماهنگی و همکاری سپاه عاشورا و دانشگاه علوم پزشکی در استان برگزار گردد اشاره کرد.

وی افزود: 2 شهرستان تابعه نیز همین طرح رزمایش را اجرا خواهند کرد و بقیه شهرستان های استان نیز با هماهنگی هایی که صورت گرفته از طریق ویدئو کنفرانس نحوه اجرای رزمایش را مشاهده خواهند کرد.

در پایان مدیر کل پدافند غیرعامل استان بر اهمیت و حساسیت اجرای رزمایش زیستی تاکید نموده، از کلیه دستگاه های مرتبط و مسئولین در خواست کردند که به صورت جدی موضوع فوق را پیگیری نمایند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر