۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۷۷۹۸
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است گفت: دستگاه های ذیربط برای مقابله با این بیماری آمادگی کامل دارند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان سمنان مشاهده نشده است گفت: با توجه به مشاهده مواردی از بیماری تب کنگو در برخی استانها و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در استان سمنان تاکنون جلسات مختلفی با دستگاه های اجرایی مرتبط استان برگزار شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به هماهنگی کامل دستگاه های اجرایی ذیربط اظهار کرد: نشست های مختلفی با مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، ادارات کل دامپزشکی، حفاظت محیط زیست و نیز امور عشایری و سایر دستگاه های مرتبط برای پیش بینی تمهیدات لازم در این خصوص برگزار شده است.

کارخایی افزود: اداره کل دامپزشکی استان نسبت به برگزاری دوره های آموزشی برای فعالان بخش دام و نیز سمپاشی دامداری ها اقدام کرده است.

وی با یادآوری اطلاع رسانی های صورت گرفته در صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی در خصوص تب کنگو گفت: یکی از موضوعاتی که می تواند به پیشگیری هرچه بهتر این بیماری کمک کند آگاه سازی جامعه در مورد ابعاد تب کریمه کنگو است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان به انجام بازدید های متناوب از کشتارگاه های استان اشاره کرد و افزود: ضوابط و الزامات پیشگیری از شیوع تب کنگو به کلیه مراکز ذبح دام ابلاغ شده است و کشتارگاه های استان بطور دقیق تحت نظارت قرار دارند.

کارخایی از آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی استان برای مقابله با این بیماری در صورت مشاهده موارد مشکوک خبر داد و گفت: اداره کل امور عشایری استان نیز موظف شده است اقدامات لازم برای آگاهسازی عشایر استان در این خصوص را انجام دهد.

وی ادامه داد: کلیه دستگاه های استان سمنان برای پیشگیری و نیز درمان موارد احتمالی از آمادگی کامل برخوردار هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است تصریح کرد: کنه ها عامل اصلی انتقال این بیماری هستند.

کارخایی تاکید کرد: چنانچه گوشت به مدت 24 ساعت و جگر و امعای دام به مدت 72 ساعت در فریزر قرار داشته باشند بطور کامل ضدعفونی خواهند شد.

وی با بیان اینکه به طور جدی از ورود دام قاچاق به استان سمنان جلوگیری خواهد شد خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم و رسانه ها ما را در پیشگیری از شیوع این بیماری یاری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر