۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۲۷۷۲۷
خراسان جنوبی؛
روز چهارشنبه هفته گذشته جلسه قرارگاه پدافندزیستی استان خراسان جنوبی به ریاست فرماندهی سپاه انصارالرضا(ع) و با حضور مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری و جمعی از اعضای قرارگاه با موضوع بررسی روند بروز بیماری تب کریمه و کنگو و اقدامات لازم در زمینه پیشگیری و مدیریت آن در محل سالن جلسات فرماندهی سپاه استان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، روز چهارشنبه هفته گذشته جلسه قرارگاه پدافندزیستی استان خراسان جنوبی به ریاست فرماندهی سپاه انصارالرضا(ع) و با حضور مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری و جمعی از اعضای قرارگاه با موضوع بررسی روند بروز بیماری تب کریمه و کنگو و اقدامات لازم در زمینه پیشگیری و مدیریت آن در محل سالن جلسات فرماندهی سپاه استان برگزار شد.
برگزاری اولین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان خراسان جنوبی در سال 96

در ابتدای جلسه دکتر عابدی مدیرکل پدافندغیرعامل با اشاره به ضرورت بررسی روند بیماری تب کریمه و کنگو و اقدامات لازم در زمینه پیشگیری و مدیریت آن، بر آمادگی هرچه بیشتر دستگاه های ذیربط و فعال تر شدن کارگروه ها و کمیته های مربوطه تاکید کرد.

وی با اشاره به همجواری استان با کشور افغانستان و همچنین دیگر استان های درگیر این بیماری در کشور، بر لزوم انجام پیش بینی ها، برنامه ریزی ها ، هماهنگی ها و اقدامات لازم در زمینه پیشگیری و مدیریت آن تاکید و شناسایی گلوگاه های خطر و راه های مقابله سریع با آن را خواستار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه  تاکنون هیچ گونه مورد مشکوکی از این بیماری گزارش نشده است، لزوم توجه کارگروه های قرارگاه را به معضل یابی قبل از وقوع بحران مورد تاکید قرار داد.

در ادامه جلسه اعضای قرارگاه به بیان نظراتی در خصوص بیماری های مشترک بین انسان و دام، آسیب شناسی، راه های انتقال، علائم بالینی، روش های تشخیص و پیشگیری، و همچنین میزان آمادگی ها برای مقابله با بیماری پرداختند.

در پایان سرهنگ قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) و جانشین فرماندهی قرارگاه پدافندزیستی استان با اشاره به لزوم فعال شدن بیش از پیشکارگروه ها و کمیته های قرارگاه پدافند زیستی، نظارت و توجه لازم به نقاط حساس استان و همچنین توجه به امر آموزش و اطلاع رسانی در سطح جامعه را خواستار شد.

وی با اشاره به آمادگی بسیج در راستای همکاری با سایر اعضای قرارگاه، بر تهیه سموم مورد نیاز، محدود نمودن واردات دام زنده در این ایام و حداقل به مدت دو یا سه ماه، استفاده از صداوسیما برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، فراهم آوردن امکانات لازم جهت ساخت کشتارگاه های بهداشتی کوچک در روستاها تاکید و تشکیل مستمر جلسات قرارگاه در راستای بررسی میزان آمادگی های دستگاه های ذیربط  را خواستار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر