۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۷۷۲۵
نخستین جلسه کمیته قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال جاری با محوریت برنامه ریزی در بحران های زیستی برگزار می شود.
به گزارش پایداری ملی، علیرضا کیخایی مدیر بحران و پدافند غیرعامل استان اصفهان گفت: روز گذشته، نخستین جلسه کمیته قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال جاری در محل مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه، قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان، نمایندگان ادارات و سازمان های مختلف از جمله مرکز بهداشت استان و جمعی از اساتید حوزه علوم پزشکی همچون گروه عفونی، بهداشت و ژنتیک دانشگاه حضور داشتند.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل استان اصفهان با بیان اینکه جلسه مذکور، با محوریت سه موضوع برگزار شد، گفت: در این جلسه، دو دستگاه آمبولانس 315 که به عنوان خودروهای واکنش سریع در حوادث زیستی تجهیز شده اند، معرفی شد؛ این آمبولانس ها، ویژه حوادث CBRNE شامل حوادث شیمیایی، هسته ای، میکروبی،انفجاری و پرتوزا هستند.

کیخایی ادامه داد: همچنین خودروی مخابراتی مدیریت بحران نیز معرفی شد از مشخصه های این خودرو می توان به استفاده از آن در صورت قطع ارتباط در بحران، به عنوان پست فرماندهی عملیات سیار استفاده کرد.

وی یادآور شد: با توجه به موارد اخیر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه گنگو، در این جلسه از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دستورالعملی  باتوجه به پروتکلهای کشوری مقابله با بیماری ذکر شده تدوین شد که براساس آن، به عموم مردم و ارگانها و سازمان های مختلف برای کنترل این بیماری اطلاع رسانی شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل استان اصفهان خاطر نشان کرد: در همین راستا، مقرر شد که کلیه شبکه های بهداشت ودرمان با حضور تیم های امدادی وسازمانهای مرتبط با بیماریهای زیستی، یک رزمایش زیستی برای نحوه برخورد با بیماری تب کریمه کنگو برگزار کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر