۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۷۶۷۳
زاهدی خبر داد:
رئیس کمیسیون آموزش مجلس ضمن اشاره به احتمال برگزاری جلسه دیگری از سوی این کمیسیون برای بررسی بیانیه ۲۰۳۰ از ارسال نتیجه تحقیقات به هیات رئیسه مجلس خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، محمدمهدی زاهدی با اشاره به بررسی بیانیه 2030 در کمیسیون آموزش در پی درخواست رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات در هفته جاری با دعوت از وزیر آموزش و پرورش و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، طی یک جلسه با حضور نمایندگان سند 2030 را مورد بررسی علمی قرار داد که در نهایت همه پذیرفتند سند تحول بنیادین آموزش باید ملاک اقدام و عمل آموزش و پرورش قرار گیرد و آقای وزیر نیز این مهم را تصریح کردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمال برگزاری جلسه دیگری به منظور بررسی تکمیلی این سند در کمیسیون آموزش وجود دارد تا این سند دقیق‌تر واکاوی و مفاد متناقض با شرع و قانون اساسی مشخص شود، ادامه داد: به زودی نتیجه گزارش تحقیق و بررسی به هیات رئیسه مجلس ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین از توقف اجرای سند 2030 در ایران خبر داد و افزود: کلیات و بخشی از جزئیات سند در کمیسیون آموزش مطرح و به استناد ایرادات وارده به برخی از مفاد آن و البته در پی تذکرات رهبری، بر عدم اجرای آن در کشور تاکید شد.

زاهدی مبانی و شاکله فکری 2030 را علت اصلی مخالفت با آن معرفی کرد و گفت: در کلیات سند 2030 به نحله فکری و نوع اندیشه‌ای که پشت آن نهفته اشاره‌ای نشده اما با ورود به محتوا به وضوح مشخص می‌شود که جریانی اومانیسمی بر این سند حاکم است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در حالی سند آموزشی 2030 مبتنی بر اندیشه اومانیسمی است که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر نگاه توحیدی، اسلام ناب محمدی و آنچه جزو سفارشات اهل بیت بوده تاکید دارد و براساس چنین مبانی نیز تدوین شده لذا به یقین این سند چراغ راه معلمان و دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.









گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر