۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۲۷۶۱۴
گیلان؛
نشست امضای این تفاهم نامه با حضور امیر مرادی مدیرکل پدافند غیر عامل استاندار ی گیلان و خانم بدن آرا سرپرست کتابخانه های عمومی استان گیلان وکارشناسان دو دستگاه در روز شنبه هفته جاری برگزار شد.

نشست امضای این تفاهم نامه با حضور امیر  مرادی مدیرکل   پدافند غیر عامل استاندار ی گیلان و خانم بدن آرا سرپرست کتابخانه های عمومی استان  گیلان وکارشناسان دو دستگاه  در روز شنبه هفته جاری برگزار شد.

مرادی  با اشاره به مهمترین رسالت پدافند غیرعامل که حفظ و پایدارسازی و کاهش آسیب‌‌پذیری زیرساخت‌های کشور است اظهار داشت : حفاظت از مردم، استمرار خدمات ضروری در برابر تهدیدات است  و این تفاهم نامه  می تواند برای  عمومی کردن مفهوم پدافند غیرعامل و فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به گروه های مختلف  دانش آموزی و دانشجویی و سایر اقشار جامعه مفید  باشد.

امضا تفاهم نامه همکاری اداره کل پدافند غیر عامل  با کتابخانه های عمومی استان

 مرادی با اشاره به کسب مقام اول کشوری  اقدامات اداره کل پدافند غیر عامل در حوزه های مختلف  را بهره گیری از تجارب و نظرات کارشناسی دستگاهها وسمن ها  و نخبگان دانشگاهی دانست .

سپس بدن آرا سرپرست کتابخانه های عمومی استان گیلان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه ها و با بیان تعداد 130 کتابخانه و 53000 نفر عضو   اعلام آمادگی کتابخانه های عمومی استان را جهت همکاری با اداره کل پدافند غیر عامل اعلام کرد.

  وی یاداور شد : امروز ه با توجه به وجود بخشهای متنوع در کتابخانه های عمومی و استفاده از این ظرفیت ها  بمنظور ترویج کتابخوانی در جامعه ، نهاد کتابخانه های عمومی متولی اصلی گسترش فرهنگ مطالعه در کشور شناخته می شود و  می توانند در حوزه فرهنگ سازی و ارتقا دانش  پدافند غیر عامل  بطور ویژه تاثیر گذار باشد.
 

بدن آرا در ادامه داشتن نگاه فرهنگی به مقوله ترویج فرهنگ مطالعه را لازمه این جریان دانست و گفت: امیدواریم این  تفاهم نامه با نگاه فرهنگی وفراگیر شدن در میان آحاد جامعه خصوصا متولیان امر به داشتن جامعه ای کتاب خوان بیانجامد و همه از مزایای این موهبت بهره مند شویم.

وی  با اشاره به ظرفیت موجود در پدافند غیر عامل و انجمن علمی آن  در همکاری مشترک و تقویت سطح علمی و آموزشی کارکنان و اعضای کتابخانه های عمومی را به نفع مجموعه دانست.

در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک میان اداره کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان و  کتابخانه های عمومی  به امضای مسئولین دو دستگاه رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر