۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۷۵۸۶
طی سخنرانی به‌مناسبت روز عید مقاومت و آزادی
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی به‌مناسبت روز عید مقاومت و آزادی گفت که حوادث اخیر بحرین یکی از تبعات نشست‌های ریاض وشاید از برکات سفر ترامپ به منطقه باشد.
به گزارش پایداری ملی، "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان پنجشنبه‌شب به‌مناسبت روز عید مقاومت و آزادی با بیان اینکه لبنانی‌ها با تکیه بر توان خود به مقاومت دربرابر دشمن صهیونیستی پرداختند، خاطرنشان کرد: لبنانی‌ها تصمیم به مقاومت اتخاذ نمودند و آزادی در چند مرحله تحقق یافت.

وی افزود: آمریکا و غرب و برخی از کشورهای عربی در اشغال لبنان از اسراییل حمایت کردند، تنها کشورهایی که کنار مقاومت ایستاده و از آن حمایت کردند ایران و سوریه هستند.

سید حسن نصرالله گفت: پیروزی‌ای که تحقق یافت ناشی از پایداری ملت به‌ویژه اهالی جنوبی لبنان بود. پیروزی بر اشغالگری منوط به اراده ملت است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: آنچه امروز آینده و حال کشورهای منطقه را می‌سازد تصمیم ملت‌های آن است.

وی گفت: عمده مجاهدین، شهادت‌طلبان و مجریان حمله با چاقو در فلسطین، جوانان هستند.

سید حسن نصرالله افزود: تکرار پیروزی در بقاع، هرمل و بعلبک به‌خاطر وجود اراده مقاومت و پایداری است.

وی  با بیان اینکه رزمندگان مقاومت هنگامی پیروزی را تحقق بخشیدند که کسی انتظارش را نداشت، تأکید کرد: اگر اقدام رزمندگان مقاومت نبود نکبت مناط لبنان را فرا گرفته بود مانند آنچه در سوریه و دیگر کشورها حادث شده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین به وضعیت کنونی بخش‌هایی از لبنان که تروریست‌ها در آن فعال هستند اشاره کرد و گفت: آخرین مرحله مقاومت جرود عرسال است و اهالی آن باید مسئولیت را عهده‌دار شوند و ما می‌خواهیم مانع خونریزی شویم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: نمی‌توان وضع موجود در جرود عرسال را پذیرفت به‌ویژه که گروه‌های مسلح در آن آزادی مطلق دارند.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حوادث اخیر بحرین یکی از تبعات نشست‌های ریاض و شاید از برکات سفر ترامپ به منطقه باشد!

وی افزود: جلسه مسئولان اسلامی ــ آمریکایی در عربستان نمایش بود نه نشست سران. خیلی از سران از بیانیه پایانی بی‌اطلاع بودند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: هدف عربستان از نشست ریاض، بزرگ کردن نقش ترامپ و جلوه دادن خود به‌عنوان یک دولت محوری در جهان عرب است. عربستان امروز مرکز تفکر تکفیری و حامی اساسی گروه‌های تروریستی است.

وی افزود: مواضع آیت الله عیسی قاسم همیشه مسالمت‌آمیز و آرام بوده اما دولت آل خلیفه به‌جای گوش فرا دادن به خواسته‌های مردم برای اصلاح امور، به کشتار و بازداشت علما و سران مخالفان و تحت تعقیب قرار دادن زنان و مردم و تخریب مساجد و سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم و تبعید آن روی آورده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد شیخ عیسی نزدیک به یک سال است که در منزلش است و مردم نیز اطراف منزل او تجمع کرده تا از او که نمادشان و رهبرشان است حمایت کنند.

وی گفت:  حمله وحشیانه [نیروهای امنیتی بحرین] به میدان الفداء که چندین مجروح و مفقودی به جای گذاشته است، نتیجه نشست‌های ریاض است.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنانش به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی مقاومت در لبنان با اشاره به بیانیه اخیر ریاض، گفت: بیانیه سعودی آمریکایی ریاض، یک رسوایی و کمدی در میان کنفرانس ها و نشست هاست، آنچه درباره کنفرانس های ریاض قابل توجه و پیگیری است توافقات دوجانبه و امتیازاتی است که به آمریکا داده شد یا تعهداتی است که آمریکایی ها داده اند.

سید حسن نصرالله ادامه داد، لشکر کشی عربستان برای حضور دیگران در کنفرانس های ریاض با هدف تکریم ترامپ بوده است ضمن اینکه این کشور خواست خود را کشور محوری در جهان عرب معرفی کند.

دبیر کل حزب الله ادامه داد: یکی از اهداف عربستان ایران هراسی و سوق دادن آمریکا به میدان رویارویی مستقیم با ایران و مقاومت است.

وی ادامه داد، عربستان، رئیس جمهوری را تکریم کرده است که در میان روسای مختلف جمهوری ، بیشترین بی ادبی را به امت اسلام، مسلمانان، اعراب و حتی کشور عربستان داشته است. او ترامپی را تعظیم کرد که دیدگاه نژاد پرستانه دارد و بزرگ ترین حامی اسرائیل است. او به کسی تکریم کرد که حتی در داخل آمریکا با مخالفت جدی روبروست و حتی ممکن است این مخالفت ها سبب سرنگونی او شود اما عربستان به او امتیازاتی داده است که به روسای جمهوری پیشین آمریکا نداده بود.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: عربستان با تکریم ترامپ در پی حفظ نظام سیاسی خود بر آمده است زیرا بر همگان آشکار است که ریاض عامل اصلی و پشت پرده اندیشه های تکفیری است. امروز نگاه جهان به عربستان به عنوان مرکز و محور اندیشه تکفیری و حامی اساسی گروه های تکفیری است.

وی در پاسخ به ادعای شاه عربستان سعودی که ایران را محور تروریسم جهانی خواند اظهار داشت: آیا ایران حامی القاعده است؟ ایران از مقاومت، مردم سوریه، مردم عراق و مردم فلسطین حمایت می کند اما عربستان مروج اندیشه وهابی است. پس از آنکه طرح های عربستان در منطقه شکست خورده است حال این کشور برای آنکه بتواند نقشش را در منطقه حفظ نماید به ارباب آمریکاییش نیاز دارد. آغاز داعش از عربستان بود، منبع در آمدی داعش از عربستان است و اموال مورد نیاز داعش از عربستان تامین می شود.

دبیر کل حزب الله، جنگ عربستان سعودی با یمن را تروریسم دولتی خواند و  افزود: این روزها ایران مشکل اصلی عربستان است، این کشور به ترامپ همه چیز داده است تا آمریکا را به جنگ با ایران و محور مقاومت ترغیب کند، عربستان به ترامپ چیزهایی اعطا کرد که ترامپ در پی دستیابی به آن بود، ترامپ به پول نیاز دارد تا بتواند به حمایتش از اسرائیل ادامه دهد. در کنفرانس ریاض موضوع فلسطین جایگاهی نداشت اما هر آنچه را که ترامپ در موضوع فلسطین نیاز داشت عربستان برای اعطای این امتیازات به ترامپ اعلام آمادگی کرد. 

وی افزود: ایران اگر چه عنوان بیانیه ریاض بود اما رئیس جمهور مصر و پادشاهان اردن و کویت، ‌سخنی علیه ایران به زبان نیاوردند. این عربستان بود که صدام را به جنگ با ایران تشویق کرد. به عربستان توصیه می کنم کینه توزی ها را کنار بگذارد زیرا تنها راه حل برای منطقه گفتگو با ایرانی است که نشان داده است برای گفتگو آماده است.

سیدحسن نصرالله، عربستان را عامل تمامی مواضع و تحرکات ضد ایرانی خواند و افزود: این کشور از هر کاری که برای تضعیف ایران لازم بوده است فروگذار نکرد اما همواره شکست خورد و در آینده نیز چنین خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر