۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۷۵۸۵
در دیدار جمعی از مدیران و اساتید مؤسّسه‌ امام صادق مطرح شد
رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: وسایل رسانه‌ای جدید هم یک فرصت است، هم یک خطر است؛ فرصت از دو نظر، خطر از یک جهت؛ خطر ازاین‌جهت که ممکن است این حرفها و شُبهه‌ها در ذهن جوان‌ها و در ذهن غیرجوانها اثر بگذارد و اینها را منحرف کند؛ این جهت خطر است.
به کزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی دوشنبه (1 خرداد) در دیدار جمعی از مدیران و اساتید مؤسّسه‌ امام صادق(ع) ضمن تمجید از تلاش‌ها و زحمات ارزنده حضرت آیت‌الله سبحانی در زمینه احیای کلام اسلامی، درباره توجه به علم کلام در سطح عمومی و ضرورت پاسخ به شبهات مطرح‌شده در فضای عمومی با استفاده از ابزار رسانه‌ای جدید فرمودند: «...امروز شما ملاحظه کنید، هر انسانی که فرض کنید یک تبلت دستش باشد، با همه‌ی افکار و حرفهای انحرافی می‌تواند روبه‌رو و مواجه بشود؛ حالا به‌قدری که ظرفیّت دارد.

با این نگاه به مسئله نگاه کنید که شما چقدر نقش می‌توانید ایفا کنید. به‌نظر من این وسایل رسانه‌ای جدید، هم یک فرصت است، هم یک خطر است؛ فرصت از دو نظر، خطر از یک جهت؛ خطر از این‌جهت که ممکن است این حرفها و شُبهه‌ها، در ذهن جوان‌ها و در ذهن غیرجوانها اثر بگذارد و اینها را منحرف کند؛ این جهت خطر است.

امّا از دو جهت فرصت است: یکی اینکه ما مطّلع می‌شویم که چه شبهه‌هایی وجود دارد. یکی از مشکلات کار ما این است که ما شبهه‌ها را نمی‌شناسیم. من می‌بینم خیلی از آقایان محترم، خوب، با دانشجو مواجه‌اند، [امّا] آنچه در ذهن او و در دل او می‌گذرد را نمی‌دانند. ما به‌برکت فضای مجازی و این رسانه‌ی عظیم عمومی می‌توانیم کشف کنیم که چه‌چیزهایی امروز مطرح است؛ این یک فرصت [است] که خوب، فرصت بسیار باارزشی است.

فرصت دوم هم این است که از همین طریق می‌توانیم شبهه را برطرف کنیم و آن را ازاله کنیم، بنابراین اینکه گفت «هر عُسری دو یُسر همراهش است»،  اینجا این تهدید دو فرصت همراه خودش دارد که از این دو فرصت باید حدّاکثر استفاده را کرد. بنابراین ... ما کار و تلاشِ برای کلام را از سطح خواصّی نه‌اینکه کم بکنیم بلکه سطح عامّی و عمومی را هم حتماً مورد توجّه قرار بدهیم و این، کار اساسی‌ای است که امروز لازم است انجام بگیرد».

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر