۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۷۵۸۲
سردار سپهر:
معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: ما امروز به این باور رسیده‌ایم در صحنه اقتصاد، فرهنگ، و تشمیل دولت اسلامی بایدمانند فتح خرمشهر عمل کنیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از سپاه نیوز، سردار محمدحسین سپهر معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه، در مراسمی که به مناسبت آزادسازی خرمشهر در سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام برگزار شد، اظهار داشت: این سؤال شاید به ذهن شما برسد که چرا عملیات فتح خرمشهر نقطه عطفی در دفاع مقدس ما بود و چرا فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس در بین بیش از 100 عملیات بزرگ و کوچک جزء سرآمد عملیات‌های بزرگ بود؟

وی افزود: ما 25 روز در 4 مرحله جنگیدیم و یک منطقه وسیعی به ویژه خرمشهر را از دست دشمن گرفتیم و یک عملیات بزرگ نظامی بود . در صحنه برنامه‌ریزی عملیاتی جنگ و در تاریخ 100 سال گذشته این نوع عملیات یک عملیات ویژه بود، امروز شخیصت‌های نظامی و کارشناسان بزرگ دانشگاه‌های جنگ دنیا در تحیر پیروزی رزمندگان ما هستند، عملیات فتح خرمشهر ویژگی‌های دیگری نیز داشت که نقطه عطف دفاع مقدس ما بود و درس‌ و عبرت‌هایی که بعد از گذشت 35 سال از فتح خرمشهر باید پاس بداریم.

 معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه ادامه داد: فتح خرمشهر یک ویژگی دیگری هم داشت و آن این که خرمشهر را خدا  آزاد کرد، با توجه به این که شما استحضار دارید، اگر یگانی رسمی بخواهد سرزمینی را از دشمن پس بگیرد و یا عملیاتی را انجام دهد بر اساس معیارها و مقررات عملیاتی گاهی می‌بینید سه برابر دشمن و حتی تا 11 برابر باید نیرو داشته باشد یعنی 11 برابر تانک هواپیما آتش توپ خانه نیرو داشته باشد که بتواند وارد صحنه نبرد شود.

سردار سپهر تصریح کرد: اما عملیات فتح خرمشهر از عملیات‌هایی بود که باید نیروهای ما بیش از 10 برابر دشمن تجهیزات و عده داشته باشند که این طور نبود، تنها یک مسیر 25 کیلومتری به سمت دشمن باز بود و تمام اطراف منطقه را رودخانه‌های کارون و منطقه هویزه و کرخه و میسان گرفته بود، ما 25 تا 30 کیلومتر زمین داشتیم و آن 25 کیلومتر زمینی بود که عراق پر از  آب و باتلاق کرده بود.

وی اضافه کرد: داستان این که خرمشهر را خدا آزاد کرد چه بود؟ داستان این بود که رزمندگان ما بر اساس معیارهای الهی، توکل به خدا، سخت کوشی، مقاومت، ایستادگی و خود را به خدا واگذار کرده و عملیات را شروع کردند و به پیروزی رسیدند .برای خدا گام برداشتند از عده دشمن نترسیدند، رهبر ما فرمودند ما باید خرمشهرهای دیگری را آزاد کنیم، ما امروز به این باور رسیده‌ایم در صحنه اقتصاد، فرهنگ، امنیت، اجتماعی و در صحنه سیاست خارجی و تولید علم و تاسیس دولت و جامعه اسلامی باید برویم خرمشهرها را آزاد کنیم، یعنی خرمشهرهایی را که خدا  آزاد کرد بر اساس معیارهای الهی برویم و این ماموریت بزرگ تمدن نوین اسلامی را انجام دهیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر