۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۷۵۶۵
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان تاکید کرد؛
پیمان باباپیری، با اشاره به آغاز فصل گرما و لزوم برنامه ریزی لازم جهت مقابله با بروز حریق احتمالی در عرصه های ملی بیان داشت :منابع طبیعی کشور در معرض تهدید حوادث طبیعی و غیرطبیعی زیادی قرار دارد که از جمله این تهدیدها می‌توان به آتش سوزی مراتع و جنگل ها اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، نشستی تخصصی با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استان ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان ، فرمانده پاسگاه ویژه ،معاونین و رؤسای ادارات ستادی ، کارشناسان و پرسنل یگان حفاظت منابع طبیعی برگزار شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان، با اشاره به آغاز فصل گرما و لزوم برنامه ریزی لازم جهت مقابله با بروز حریق احتمالی در عرصه های ملی بیان داشت: منابع طبیعی کشور در معرض تهدید حوادث طبیعی و غیرطبیعی زیادی قرار دارد که از جمله این تهدیدها می‌توان به آتش سوزی مراتع و جنگل ها اشاره کرد و گفت: عرصه هاي طبيعي و ملي سرمايه هاي كشور هستند و هر گونه خسارت به آنها غير قابل جبران است که پيشگيري منطقي ترين و كم هزينه ترين راه مقابله با حريق در عرصه هاي ملي است .

استفاده از تمامی ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی جهت حفاظت هر چه بهتر از عرصه های منابع طبیعی استان کردستان

باباپیری تأکید کرد : با هدف مقابله به موقع با حوادث غيرمترقبه و كاهش خسارت ناشي از آن، تمهیداتی همچون: ستاد حفاظت از منابع طبيعي در شهرستان های دهگانه استان کردستان اندیشیده شده است و دستگاه هاي پشتيبان نيز ساماندهي و تجهيز شده اند.

همچنین آموزش هاي عمومي به شوراها و دهياران با موضوع مهار آتش، امداد، تشكيل مراكز بحران در دهستان ها و گروه هاي پشتيبان در ادارات، ساماندهي تيم هاي مقابله با حریق و تقویت گشت های مراقبت و نگهبانی و تيغه زني راه ها انجام شده است.

وی بیان داشت :  از تمامی ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی برای حفاظت هر چه بهتر از عرصه های منابع طبیعی استفاده می شود تا با همکاری و تعامل بتوانیم در مواقع بروز حادثه ، به سرعت عملیات اطفاء حریق انجام شود .

استفاده از تمامی ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی جهت حفاظت هر چه بهتر از عرصه های منابع طبیعی استان کردستان

رضایی ؛ مدیر کل پدافند غیر عامل استان کردستان ، ضمن اشاره به تاریخچه پدافند در سایر کشورها و نحوه شکل گیری موضوع پدافند غیر عامل و تشکیلات وزارتخانه ها ، سازمان ها و استانداری ها را توضیح داد.

وی مهمترین بحث پدافند غیرعامل را در حوزه سایبری و حوزه زیستی ذکر کرد و بیان داشت: در سطح استان ، شورای پدافند غیر عامل به ریاست استاندار  وجود دارد.

رضایی از تشکیل انجمن تخصصی ، علمی جهت بررسی نظرات متخصصین در سطح استان خبر داد .

در این نشست تخصصی ، هماهنگی و برنامه ریزی های های لازم درخصوص مقابله با آتش سوزی در جنگل ها و مراتع انجام گرفت تا با برنامه ریزی مناسب و پیش بینی راهکارهای اجرایی و ترویجی نسبت به مدیریت اطفای حریق در این عرصه ها و تشدید اقدامات بازدارنده گام مثبتی در خصوص حفاظت از این ثروت های ملی برداشته شود و همچنین به خرید دستگاه دمنده جهت مبارزه با اطفای حریق و تجهیز یگان حفاظت به آخرین دستاوردهای روز اشاره کرد.

در ادامه این نشست ، آموزش نحوه استفاده از دستگاه دمنده اطفاء حریق توسط کارشناسان اداره به صورت عملی ارائه شد.
در پایان با اهدای لوح سپاس از فرماندهان یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های استان تقدیر و تشکر به عمل آمد 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر