۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۷۵۶۴
فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز نیروهای مسلح از چنان آمادگی برخوردار هستند که هر تهدیدی را در هر منطقه‌ای توسط هر کسی که ادعا کند در هم خواهد شکست و ثابت خواهد کرد که آزموده را آزمودن خطاست.
به گزارش پایداری ملی،  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و یکی از تکاوران این نیرو در جریان آزادسازی خرمشهر که امروز میهمان مجلس شورای اسلامی بود در آغاز جلسه علنی امروز مجلس و در سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: یکی از درخشان‌ترین کارنامه‌های عملیاتی نیروهای مسلح علیه دشمن متجاوز در جنگ تحمیلی عملیات بیت‌المقدس است که علاوه بر اینکه به محاصره و اشغال نظامی 19 ماهه قسمتی از خرمشهر پایان داد ضربات قاطع و سهمگینی را به توان نظامی دشمن وارد کرد و به قول نظامی‌ها میل جنگجویی را از دشمن گرفت.

وی ادامه داد: همچنین دشمن را وادار کرد که از آنچه به عنوان اهداف توسعه‌طلبانه‌اش پیش‌بینی کرده بود دست بردارد و بداند که توسعه‌طلبی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران مقدور نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: 20 روز پس از پایان عملیات بیت‌المقدس و تحت تأثیر این عملیات و در آستانه تشکیل اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد و لزوم آمادگی برای دفاع و مقابله با رژیم صهیونیستی که در آن مقطع زمانی جنوب لبنان را اشغال کرده بود آتش‌بس یک طرفه اعلام کرد و عقب‌نشینی حساب‌شده‌ای را به مرحله اجرا در آورد.

سیاری خاطرنشان کرد: از جمله نکات مهم در خصوص عملیات بیت‌المقدس آماده شدن نیروها بلافاصله بعد از عملیات فتح‌المبین بود و دیگر وسعت این عملیات که حدود 6 هزار کیلومتر مربع یعنی دو برابر وسعت عملیات فتح‌المبین بود و دیگر مداومت این عملیات بود که 26 روز به طول انجامید و از دیگر نکات عبور از رودخانه کارون آن هم در کمترین زمان بود. 

وی افزود: در عملیات بیت‌المقدس 5400 کیلومتر از خاک ایران آزاد شد و 20 هزار نفر از نیروهای دشمن به اسارت در آمدند و بیش از 16 هزار نفر از نیروهای بعثی کشته شدند. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: این امر غیرقابل باور بود وقتی که نیروهای ما وارد شهر خرمشهر شدند با حجم عظیم و گسترده‌ای از نیروهای دشمن که همگی دست را به نشانه تسلیم بالا برده بودند و باید در اینجا بگویم که نتایج عملیات بیت‌المقدس دشمن را شکست داد.

سیاری خاطرنشان کرد: به اندازه‌ای ارتش بعث عراق در دوران اشغال خرمشهر تجهیزات نظامی در این شهر مستقر کرده بود که صدام می‌گفت اگر ایران خرمشهر را به دست آورد من کلید طلایی شهر بصره را به ایران می‌دهم. 

وی افزود: صدام توسط کشورهای مختلف از نظر نیروی انسانی تأمین می‌شد، از نظر پول و اعتبار، از طریق بسیاری از کشورها مورد حمایت قرار می‌گرفت که امام خمینی (ره) فرمودند به صدام کمک نکنید چرا که وقتی کارش با ما تمام شد به سراغ شما خواهد آمد و این اتفاق افتاد. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: ماشین جنگی صدام در عملیات بیت‌المقدس از کار افتاد، صدامی که اگر ماشین‌آلات جنگی‌اش خراب می‌شد دو برابر آن را به او می‌دادند اما علیرغم همه این پشتیبانی‌ها ماشین جنگی دشمن در عملیات بیت‌المقدس منهدم شد. 

سیاری خاطرنشان کرد: این افتخار است که دشمنی را که به ما حمله کرده است ظرف این مدت از خاک جمهوری اسلامی ایران بیرون کنیم و دشمن را در لاک دفاعی ببریم و خودمان در جایگاه برتر قدرت نظامی قرار بگیریم. 

وی افزود: بعد از عملیات بیت‌المقدس استراتژی جنگی دشمن شکست خورد، دشمنی که با فکر تهاجم سریع به مرزهای جمهوری اسلامی ایران وارد عملیات شده بود و به دنبال این بود که یک هفته بعد در میدان آزادی تهران با اصحاب رسانه مصاحبه کنند کاملاً شکست خورد و مجبور شد از آنچه که پیش‌بینی کرده بود دست بردارد و بداند که توسعه‌طلبی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران مقدور نیست. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دستاوردهای سیاسی و نظامی عملیات بیت‌المقدس اثرات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای جمهوری  اسلامی ایران داشت، خاطرنشان کرد: عملیات بیت‌المقدس حیثیت و اعتبار نیروهای مسلح و  عزم راسخ ملت ایران را در دفاع از انقلاب و تمامیت ارزی کشور به نمایش گذاشت و همه کارشناسان نظامی  جهان را وادار ساخت شایستگی رزمی و قابلیت‌های رزمندگان جمهوری اسلامی ایران را تأیید کنند.

سیاری اظهار داشت: رژیم بعثی عراق در پایان عملیات بیت‌المقدس و در آستانه اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد و همزمان با اشغال جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی عنوان کرد که من آماده می‌شوم برای مقابله با رژیم صهیونیستی و آتش‌بس یک‌طرفه اعلام کرد و یک عقب‌نشینی حساب‌شده‌ای را برای خود تعریف کرد که امام خمینی (ره) در جواب این حرکت عنوان کرد که راه قدس از کربلا می‌گذرد و این دسیسه و ترفند دشمن را نقش بر آب کرد. 

وی در پایان، گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تجربیات 8 سال دفاع مقدس و حماسه‌هایی همچون بیت‌المقدس و با پشتیبانی همه‌جانبه ملت ایران اسلامی و حمایت همه‌جانبه شما نمایندگان و تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا و با تکیه بر سه مؤلفه مدنظر مقام معظم رهبری یعنی ایمان، دانش و شجاعت از چنان آمادگی برخوردار هستند که هر تهدیدی را در هر منطقه‌ای توسط هر کسی که ادعا کند در هم خواهد شکست و ثابت خواهد کرد که آزموده را آزمودن خطاست. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر