۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۲۷۵۵۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد گفت: حفاظت از جان و سلامت مردم به‌عنوان سرمایه‌های انسانی مهم‌ترین هدف و راهبرد پدافند زیستی است.
به گزارش پایداری ملی، محمدصادق طهماسبی روز سه شنبه در نشست آموزشی و تخصصی پدافند غیرعامل در حوزه زیستی افزود: پدافند زیستی را مردم محور و انسان پایه تعریف می‌کنند و با توجه به تغییر روش دشمنان در آسیب زدن به کشور و تهدیدها هرچه درزمینه پدافند غیرعامل زیستی کار شود، کم است .

وی افزود: ضروری است صداوسیما و رسانه‌های مکتوب و مجازی نسبت به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل به‌ویژه در حوزه زیستی در جامعه فرهنگ‌سازی کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزدیادآور شد: با افتتاح نخستین مرکز ملی آموزش و مهارت‌آموزی پدافند غیرعامل اقدام های خوبی در حوزه آموزشی برگزار شده و این مرکز ظرفیت های بالایی برای برگزاری دوره های آموزش نیروهای امدادی، عملیاتی و کارشناسان و رابطان پدافند غیرعامل استان و کشور دارد.

طهماسبی در ادامه با اشاره به حضور گسترده ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا این مشارکت پرشور و شعور مردم را بهترین پدافند غیرعامل و موجب افزایش اقتدار و پایداری ملی دانست.

وی افزود: حضور گسترده و بیش از 41 میلیونی مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و مشارکت بیش از 93 درصدی مردم استان نشان از مشارکت پرشور و شعور و اتحاد و انسجام ملی است که می‌توان از آن به‌عنوان بهترین پدافند غیرعامل یاد کرد.

دبیر شورای پدافند استان ادامه داد: این وحدت و مشارکت بالا موجب افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران، پایداری ملی و تداوم انقلاب اسلامی می‌شود و سد محکمی در برابر چشم طمع و توطئه‌های دشمنان خارجی و داخلی است.

وی افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری برنده اصلی این انتخابات مردم و جمهوری اسلامی است و از این به بعد همه باید برای عزت و سربلندی کشور تلاش کنند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب آن‌قدر که از وحدت و همدلی ملت ایران می‌ترسند از قدرت نظامی و هسته‌ای ما هراس ندارند زیرا حضور مردم درصحنه و در شرایط حساس و پرآشوبی که کشورهای همسایه ایران در آن هستند، معادلات را تغییر می‌دهد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس نیز مردم ما با دست‌خالی اما باایمان و اعتقادی راسخ و تحت هدایت حضرت امام خمینی (ره) بر دشمن بعثی عراق که از حمایت اکثریت قدرت‌های جهانی برخوردار بود غلبه کرد و این مهم با حضور مردم و به برکت خون شهدای انقلاب به دست آمد.

مرکز آموزشی پدافند غیرعامل زنده‌یاد جوکار یزد نخستین مرکز ملی آموزشی، مهارت‌آموزی و آمادگی نیروهای عملیاتی و امدادی در مقابل مخاطرات شیمیایی، بیولوژیک، رادیواکتیو، پروتویی، هسته‌ای و انفجاری است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر