۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۷۵۴۲
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: برای دست یافتن به توسعه‌ای پایدار در حوزه محیط زیست و زندگی پویا امروز باید در استان نقاط مشترک پدافند غیرعامل و محیط زیست تقویت شود.
به گزارش پایداری ملی،  ایرج کارخایی در جلسه مشترک کمیته پدافند غیرعامل و محیط زیست استان سمنان به میزبانی این اداره کل، ضمن بیان اینکه محیط زیست می تواند امنیت و دفاع را در راستای پدافند غیرعامل در جامعه حفظ کند، تاکید داشت: امروز باید برای داشتن توسعه ای پایدار در حوزه های مختلف زیست محیطی و ارتقای کیفیت زندگی، تعالیم مشترک بین پدافند غیرعامل و ملزومات حفاظت از محیط زیست را ابتدا شناسایی و سپس تقویت کنیم.

وی افزود: امروز سیاست ها و برنامه های دولت که توجه به محیط زیست است، می تواند محیطی آرام و سالم بدون هرگونه تهدید را برای اقشار مختلف رقم بزنند و از سوی دیگر نقاط مشترک بین محیط زیست و پدافند غیرعامل حفظ جان انسان ها در محیطی آرام، محسوب می شود لذا باید تاکید کرد رعایت الزامات و ملاحظات زیست محیطی باعث افزایش بازدارندگی می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با بیان اینکه سمنان قطب صنعتی محسوب می شود و در مورد آلایندگی ها نیز باید مورد دقت قرار گیرد، گفت: همواره در حال رصد، شناسایی و پایش انواع تهدیدات زیست محیطی با کمک سازمان محیط زیست هستیم  و راه های مقابله با تهدیدها را به صورت عملیاتی و میدانی پیگیری خواهیم کرد و همچنین ازآنجا که تهدیدهای دشمن به صورت دائمی است باید هوشیاری لازم را داشته و در مقابله هرگونه تهدید آمادگی لازم را داشته باشیم.

کارخایی با تاکید بر اینکه آموزش نسل جدید و جوان ما امروز اهمیت ویژه ای دارد، بیان داشت: باید نقاط مشترک پدافند زیستی بین پدافند غیرعامل و محیط زیست را تقویت کنیم تا بتوانیم محیط زیستی سالم و شاداب برای مردم جامعه به ارمغان آوریم.

عباسعلی دامنگیر مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی این اداره کل برای همکاری با استانداری در راستای برگزاری دوره آموزشی تخصصی پدافند غیرعامل برای کارکنان، گفت: تشکیل یک تیم بازرسی متشکل از دستگاه های مرتبط برای بازرسی از واحدها و حمایت از طرح کریدور سبز برای حیات وحش توسط استانداری و دستگاه های ذیربط می تواند پیشنهاد خوبی در راستای ارتقای محیط زیست استان باشد.

در ادامه این نشست، راه های تقویت همکاری های استانداری، محیط زیست و سمن های زیست محیطی در راستای پدافند غیرعامل با موضوع محیط زیست، به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر