۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۷۵۴۱
در جلسه پدافند غیرعامل سازمان جهادکشاورزی استان مطرح شد؛
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: در حال حاضر در استان کردستان 3 برابر مصرف استان ظرفیت ذخیره سازی گندم وجود دارد.
به گزارش پایداری ملی،  جمال صالحی در اولین جلسه پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی کردستان، اظهار کرد: از کل ظرفیت سیلوها و کارخانه‌های آرد استان کردستان 20 درصد در اختیار بخش دولتی و 80 درصد در مالکیت بخش خصوصی است.

وی افزود: امروز تمام سیلوها و کارخانجات آرد بخش دولتی در استان مجهز به دوربین‌های مدار بسته بوده و با توجه به اینکه این دوربین‌ها هم تاریخ مصرف مشخصی دارند لازم است که در این راستا با تخصیص منابع مالی، نوسازی آنها صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان عنوان کرد: نصب دوربین‌های مدار بسته، مانیتورینگ و ژنراتورهای تولید برق از ضروریات سیلوها و کارخانجات آرد است که باید در تمام این کارخانه‌ها و سیلوها انجام شود.

صالحی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان کردستان سه برابر مصرف استان ظرفیت ذخیره سازی گندم وجود دارد، این در حالی است که مصرف سالانه استان 150 هزار تُن گندم است و هم اکنون 540 هزار تُن ذخیره گندم در سیلوها وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی کردستان در ادامه اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در سال 95 سند راهبردی پدافند غیرعامل را برای این حوزه تدوین کرده است.

مصطفی جلیلی افزود: همچنین علاوه بر استان‌های مرزی، برای استان کردستان هم یک سند راهبردی پدافند غیرعامل اختصاصی در حال تدوین است.

وی بیان کرد: در سند جدید تدوین شده هزینه‌های احتمالی پدافند غیرعامل در بودجه اختصاص یافته به پروژه‌ها باید پیش بینی و پیوست شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی کردستان با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی در بحث پدافند غیرعامل در سال گذشته، گفت: در سال 95 همکاران ما 9 جلسه در راستای پدافند غیر عامل برگزار کرده‌اند و 13 مورد رزمایش هم در این حوزه‌های مختلف منابع طبیعی، سیلوها و غیره به انجام رسانده‌اند.   

وی عنوان کرد: در رزمایش‌ها و مانورهایی که در حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد، باید موانع و مشکلاتی که در این مانورها نمایان می‌شود، کالبد شکافی شود و در راستای حل و مرتفع کردن مشکلات و موانع احتمالی اقدام شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: ما باید با برگزاری رزمایش‌ها و مانورها بیشتر به نتیجه کار توجه داشته باشیم نه صرف انجام مانور و ارائه گزارش، در بحث اطلاع رسانی هم کارهای خوبی انجام شده از جمله اداره ترویج اقدام به توزیع بروشورهای و تراکت‌هایی در سطح استان کرده است.  

وی در پایان با بیان اینکه در سال گذشته گروه پدافند غیرعامل به کرات مجتمع‌های تولیدی بخش کشاورزی را مورد بازدید قرار داده‌اند، گفت: موانع و مشکلات احتمالی در بحث پدافند غیرعامل شناسائی شده و اقدام‌های لازم برای رفع موانع و مشکلات صورت گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر