۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۷۵۲۳
رئیس‌جمهور در نشست‌خبری:
دکتر روحانی با اشاره به اینکه آمریکا هیچ وقت با تروریسم مبارزه نکرده، گفت: فکر نمی‌کنم مردم آمریکا خونی را که در ۱۱ سپتامبر دادند با پول‌های میلیاردی برای خرید سلاح معاوضه کنند.
به گزارش پایداری ملی،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در نشست‌خبری که عصر امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که امروز از طریق رسانه‌های جمعی می‌توانم با ملت بزرگ ایران صحبت کنم.

وی ادامه داد: ملت بزرگی که بزرگ‌ترین حضور خود را در انتخابات به نمایش گذاشتند و 42 میلیون جمعیت در پای صندوق‌های رای حضور یافتند که اگر آنهایی که در صف بودند می‌توانستند رای خود را به صندوق بیاندازند، انتخابات ما با حضور 45 میلیون نفر برگزار می‌شد که این می‌توانست یک حضور بی‌نظیر در تاریخ ایران باشد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: مردم با این حضور و انتخاب خواستند بگویند که تکثر در کشور ما به رسمیت شناخته شده است و هیچ گروه، جناح، تفکری و ایده‌ای قابل حذف نیست و همه حضور دارند که باید برای ساختن ایران پرآوازه از این ظرفیت بهره بگیریم.

روحانی با بیان اینکه در این انتخابات مردم در تراز بالاترین دموکراسی‌های جهان حضور پیدا کردند، گفت: مردمی که دارای مشکلات اقتصادی هستند و در روستاها با مشکلات زندگی می‌کنند، به پول نه گفتند و به خوبی اعلام کردند که ما می‌فهمیم که آب شور عطش را کم نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم به درآمد 2.5 برابری تخیلی نه گفتند، اضافه کرد: نه مردم به فریبکاران مهمترین بخش آن بود، تلاش کردند به مردم بگویند دین مردم در خطر است. تلاش کردند به مردم بگویند سند 2030 که این سند ریشه‌اش مربوط به سال 1990 می‌شود، بگویند علیه دین مردم است. سندی که نه ما و هیچ کشوری امضاء نکرده است. سندی که به عنوان اقدام عمل و یک توصیه است. سندی که دولت یازدهم به صراحت نوشته که با قانون، دین، اخلاق و فرهنگ ما سازگار نیست، ما نمی‌پذیریم و کان لم یکن است.

وی ادامه داد: مردم ما متدین هستند، به دین و فرهنگ‌شان بسیار حساس هستند، اما این دروغ‌ها کارگر نیفتاد. مردم به تخریب، به سخنان غیردقیق نه گفتند و مردم  به وحدت، به اتحاد، به تعادل، به تعامل، به اعتدال و به عقلانیت آری گفتند.

روحانی با بیان اینکه بسیار مهم بود که مردم ما در این انتخابات به همه نهادها و ارگان‌ها گفتند هر فردی به جای خود، هر کسی به کار خود، تصریح کرد: مردم به نیروهای مسلح  از عمق جان عشق می‌ورزند و  به رسانه‌ها هم علاقمند هستند و به قوای دیگر هم علاقمند هستند، اما نمی‌پذیرند یک نهاد ملی یا حتی به یک معنا فراملی تبدیل به فروملی شود و تبدیل به یک جناح شود، مردم گفتند ما احترام نهادهای خودمان را حفظ خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد یک گروه اندک بخواهند از یک نهادی که متعلق به کل مردم است، استفاده نامناسب داشته باشند. ولایت فقیه و مقام معظم رهبری متعلق به کل ملت ایران است و تعلق به گروه خاص و جناح خاص ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم به پایین آوردن مقام رهبری، سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای مسلح  نه گفتند، عنوان کرد: سپاه و بسیج  و نیروهای مسلح  تعلق به کل ملت ایران دارد، مردم خواستند اعلام کنند که ما یک ملت هستیم و صدای ما باید شنیده شود. همه مردم ترانه‌شان و صدای موسیقی وحدت‌شان یکسان بود. همه اقوام، مذاهب، روستایی و شهری،‌ همه مثل هم رای دادند، همه گفتند ما یک مسیر را انتخاب کرده‌ایم، چرا وحدت؟ چرا اعتدال؟ چرا عقلانیت؟ برای پیشرفت کشورمان، برای اقتصاد کشورمان، مردم ما می‌دانند اقتصاد ما بدون وحدت و اتحاد پیشرفت نخواهد کرد. مردم می‌دانند اقتصاد ما بدون رقابت معقول اقتصادی که رقابت بر مبنای کیفیت محصول باشد نه بر مبنای قدرت سیاسی یا امنیتی، آن گاه است که اقتصاد ما پیشرفت می‌کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم  به برنامه رای دادند و می‌دانستند که اقتصاد و اشتغال در سایه سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است و سرمایه‌گذاری در سایه امنیت،‌ آزادی، تعامل سازنده با جهان امکانپذیر است، گفت: مردم ما خواستند بگویند هیچ کسی حق ندارد سلیقه خود را به دیگران تحمیل کند. همه باید تابع قانون باشیم و هیچ فرد یا  نهاد فرای قانون را  نمی‌شناسیم. سلیقه‌ها به جای خودش محترم است، اما تحمیل سلیقه معنا و مفهومی ندارد.

منتخب مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم با تاکید بر اینکه مردم ما می‌خواهند طبق دین، فرهنگ و انقلاب‌شان زندگی کنند، افزود: مردم بودند که انقلاب کردند، مردم ما بهتر از همه معنای انقلاب را می‌فهمند، این مردم ما بودند که در انقلاب همه در کنار هم در خیابان‌ها گفتند استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و انقلاب غیر از این سه کلمه نیست.

روحانی با بیان اینکه همه ملت ما انقلابی هستند و هیچ کسی حق ندارد انقلاب را به درون خیمه خود بکشاند، تصریح کرد: انقلاب، دین و اعتقادات آسمانی بر سر همه ماست. همه ملت ما نسبت به دین‌شان، اعتقادات‌شان و فرهنگ ملی‌شان حساس هستند.

منتخب مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم با بیان اینکه انتخابات ما یک پیام داشت، افزود: مردم ما خواستند بگویند ای همه مسئولان، مردم را باور کنید. مردم قدرت ملی هستند، مردم یعنی فرهنگ ایرانیت و اسلامیت، مردم یعنی انقلاب اسلامی، مردم یعنی دموکراسی، جوان‌ها را باور کنیم، زنان‌مان را باور کنیم، اقوام‌مان را باور کنیم، مرزنشینان‌مان را باور کنیم، رای مرزنشینان را ببینید، رای روستائیان را ببینید، رای حاشیه‌نشین‌های کلانشهرها را ببینید، با آنکه در فشار و زحمت هستند، اما برای آینده و سرنوشت خودشان پای صندوق آراء آمدند. 

روحانی با بیان اینکه مردم خواستند بگویند پیشاپیش 40 سالگی انقلاب را جشن گرفتند و خود را  برای قرن آینده یعنی سال 1400 خود را آماده کردند، اظهار داشت: مردم خواستند به ملت‌های منطقه بگویند ما، دولت دوازدهم، ملت ایران در کنار شماست، تروریسم را به حول و قوه الهی ریشه‌کن خواهیم کرد. ما به حول و قوه الهی در طول 4 سال آینده ثبات را به منطقه بر می‌گردانیم. ما خواستیم به جهانیان بگوییم، ما با احترام متقابل با منافع مشترک حاضریم با هم تعامل و همکاری کنیم. ما خواستیم به دنیا بگوییم که پیشرفت منطقه و جهان بدون وحدت و اتحاد و هماهنگی و همزیستی مسالمت‌آمیز امکان‌پذیر نیست و خلاصه پیام انتخابات ما همبستگی ملی و گفت‌وگوی بین‌المللی است.

رئیس‌جمهور در ادامه این نشست‌خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما خود را حقوقدان نامیدید و از تعبیر "وکیل ملت" درباره خود یاد کردید. منظورتان از این عبارت چیست؟ آیا به دنبال احقاق کامل حقوق مُصرح برای مردم هستید؟ گفت: یکی از اهداف ما در گذشته و امروز احقاق حقوق مردم در همه زمینه‌ها بوده است.

روحانی با بیان اینکه معتقدیم این احقاق حق را باید در سایه اجماع ملی و انسجام ملی به دست آوریم، یادآور شد: اگر توانستیم در زمینه هسته‌ای موفق شویم، برای این بود که همه ما پشت رهبری جمع شدیم و یک انسجام ملی ایجاد شد و دولت توانست از قدرت ملی استفاده کند و از تحریم هسته‌ای عبور کنیم.

روحانی افزود: برای اینکه سایر حقوق ملت را پاس بداریم، تنها راهش حفظ انسجام ملی و اجماع همه قوای داخل کشور پشت سر رهبری است که انشاءالله در مسائل دیگر تحقق خواهد یافت.

وی در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی درباره نشست سران عربی با ترامپ در عربستان سعودی و اینکه در بیانیه پایانی این نشست تاکید شده که بازگشت ایران به جامعه جهانی در گرو دست برداشتن از جبهه مقاومت و حزب‌الله است. آیا ایران چنین اقدامی را صورت خواهد داد؟ گفت: اجتماع در عربستان یک اجتماع نمایشی بود و ارزشی سیاسی و عملی نداشت و نخواهد داشت. عربستان از این نمایش‌ها قبلا نیز درست کرده بود.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ مبارزه با تروریسم با جلسه و اینکه پول ملتی را به ابرقدرتی بدهیم، حل نمی‌شود. کسی که درست مقابل تروریسم در منطقه ایستاد، ملت عراق، سوریه و لبنان بود، همچنین ملت ایران از طریق دیپلمات‌هایش و مستشاران نظامی‌اش به این دو ملت بزرگ و سایر ملل کمک کرده و خواهد کرد.

رئیس‌جمهور با طرح این سوال که چه کسی باعث شد داعش در شهرهای بزرگ عراق مستقر نباشد، جز ملت عراق، تاکید کرد: چه کسی باعث شد که امروز داعش در دمشق نباشد، جز ملت سوریه، ملت‌های منطقه در برابر تروریسم ایستادگی کردند و البته ایران در کنار آنها بوده و خواهد بود.

روحانی تاکید کرد: چه کسی می‌تواند در این منطقه ادعا کند که بدون ایران ثبات منطقه حفظ خواهد شد و بدون ایران امنیت کامل در منطقه مستقر خواهد شد؟ چه کسی با تروریسم جنگید؟ سوری‌ها، عراقی‌ها، ایرانی‌ها و آنهایی که لازم بود مستشاری کنند، مانند حزب‌الله و در کنار اینها روسیه، اما بقیه چه کردند؟ چه کسانی به تروریست‌ها پول دادند و می‌دهند و از آنها حمایت کرده و می‌کنند؟

وی تاکید کرد: آنهایی که از تروریست‌ها حمایت کردند، نمی‌توانند ادعای مبارزه با تروریسم داشته باشند، البته فکر هم نمی‌کنم مردم آمریکا حاضر باشند خونی که در 11 سپتامبر دادند با پول‌های میلیاردی که از خرید اسلحه هست، از بین برود. حتما مردم آمریکا با تروریسم مخالفند و به دنبال این هستند که تروریسم نباشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه حزب‌الله در لبنان یادآور شد: حزب‌الله یک گروه قابل قبول و مورد اعتماد مردم لبنان است که در مجلس و دولت با رای مردم حضور دارد و مورد احترام همه مردم لبنان حتی مسیحیان و غیرمسلمان‌هاست، بنابراین با اتهام زدن کاری درست نمی‌شود و باید صادقانه با تروریسم مبارزه کرد.

روحانی در پاسخ به سوالی درباره اظهاراتی که از سوی کابینه ترامپ درباره فعالیت‌های ایران در سوریه، یمن و همچنین بحث‌هایی درباره موشک‌های بالستیک ایران مطرح می‌شود و اینکه آیا احتمال گفت‌وگوی مستقیم ایران با آمریکا در دوره دوم ریاست وی وجود دارد، گفت:‌ ایران و آمریکا در طول 40 سال گذشته مسیر پرپیچ و خمی را با هم طی کردند. آمریکایی‌ها از انواع شیوه‌ها علیه ایران استفاده کردند و همواره شکست خوردند و در این مسیر موفق نبودند. از داستان طبس گرفته تا مداخلات آمریکا در جنگ هشت ساله و فشارهای‌شان بر ایران از طریق تحریم از این دست رفتارها بود.

وی گفت: شاید یک جا موفقیت نسبی به دست آوردند و آن هم جایی بود که در برابر ملت ایران سر فرود آوردند و مذاکرات هسته‌ای را پای میز مذاکره با احترام با نمایندگان ملت ایران حرف زدند. در آنجا به نتیجه رسیدند و ما به نتیجه برد بردی رسیدیم که به اعتقاد من به نفع ایران، آمریکا، 5+1 و به نفع جهان بود.

روحانی خاطرنشان کرد: آمریکا اگر راه دیگری را انتخاب کند، دوباره شکست خواهد خورد و هیچ تردیدی در این زمینه وجود ندارد. ما منتظریم این دولت (دولت آمریکا) استقراری از نظر فکری و موضع فکری و برنامه‌های آینده‌اش پیدا کند و امیدواریم به یک استقراری دست یابد تا بتوانیم دقیق‌تر نسبت به گروه حاکم در واشنگتن قضاوت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها همواره درباره  ما اشتباه کرده‌اند، گفت: حمله به عراق، افغانستان،‌ تحریم ایران، رفتارهای‌شان در سوریه و یمن از اشتباهات آنهاست. اگر در یک موردی درست عمل کردند، همان مسئله مذاکرات بود.

رئیس‌جمهور گفت: آمریکایی‌ها منطقه ما را نمی‌شناسند و آنهایی که به آمریکا مشورت می‌دهند، حاکمانی هستند که آمریکا را منحرف می‌کنند و یا با پول آنها را می‌خرند. امیدواریم دولت آمریکا به فکر منافع مردم آمریکا باشد و اگر به فکر منافع دیگر کشورها باشد، همچنان دچار اشتباه در منطقه خواهد شد.

روحانی در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه‌های دولت دوازدهم برای خروج از رکود، اینکه دولت چه برنامه‌های جدی برای این موضوع خواهد داشت و آیا تغییراتی در این باره در کابینه خود ایجاد خواهد کرد؟ گفت: بنده در یکی از مصاحبه‌های تلویزیونی قبل از انتخابات گفتم که در حال حاضر به کار بردن واژه رکود درست نیست. به کار بردن این واژه برای کشوری که دو فصل پشت سر هم رشد مثبت  اقتصادی را تجربه می‌کند، معنا ندارد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در همه فصل‌ها شاهد رشد مثبت اقتصادی بودیم، یادآور شد: برای اولین بار پس از چشم‌انداز که مربوط به سال 84 یعنی 12 سال قبل است، برای اولین بار به همان رشدی رسیدیم که چشم‌انداز می‌گوید، یعنی رشدی 8 درصدی را تجربه کرده‌ایم.

روحانی خاطرنشان کرد: در این شرایط ما در همه بخش‌ها از رکود خارج شده‌ایم، البته یک بخش باقی مانده که آن هم بخش مسکن است که با مشکلاتی روبرو هستیم و باید از رکود خارج شویم. بنده برای رکود در کتاب برنامه دولت یازدهم نکاتی را ذکر کرده‌ام و دو برنامه مهم برای این منظور در باب توسعه و حمایت در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: در بخش توسعه می‌خواهیم اقتصاد کشور را بزرگ‌تر کنیم و در این زمینه نیاز به سرمایه، مدیریت، تکنولوژی، روابط با جهان و صادرات غیرنفتی داریم که در همه این زمینه‌ها دولت به برنامه‌هایش ادامه خواهد داد. به همان ترتیبی که دولت توانست در سال 93 رکود را برای اولین بار بشکند بعد از دو سال رکودی که در سال 91 و 92 داشتیم، توانستیم رشد اقتصادی را تا امروز ادامه دهیم، حتما با برنامه‌های مورد نظر نیز موفق خواهیم شد تا به سمت رونق اقتصادی حرکت کنیم.

روحانی با بیان اینکه پیش از این نیز گفته‌ام اضافه درآمدهایی که در سایه برجام به دست می‌آورد را تقسیم می‌کنیم، ادامه داد: بخشی از آن را برای بخش حمایتی و بخشی را برای بخش توسعه به کار خواهیم گرفت. از نظر ما راه‌حل در این زمینه استفاده از صندوق توسعه، بانک‌ها، بودجه و استفاده از سرمایه خارجی در کنار هم است تا بتوانیم تحولی بزرگ در زمینه سرمایه‌گذاری و رشد به وجود بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: بخش دانش‌بنیان ما کار خوبی را تا به حال انجام داده که آن را هم تقویت خواهیم کرد. در زمینه حمایتی نیز تلاش ما این است که فقر مطلق را تا پایان دولت دوازدهم از بین ببریم و اجازه ندهیم حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران حقوق‌شان کمتر از تورم سالانه باشد، بلکه می‌کوشیم بیشتر از تورم سالانه باشد.

منتخب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی درباره مشکلات جوانان، اظهار داشت: مسئله جوانان بسیار مهم است و در این انتخابات شور انتخابات را جوانان آفریدند. هر چند در کنار جوانان آن پیرمرد قد خمیده، آنکه با ویلچر آمد و آنها که ساعت‌ها در صف ماندند در این مسئله سهیم هستند و ما هر چه به این مردم خدمت کنیم کم است. امیدواریم ما بتوانیم پیرو راه مردم باشیم.

وی افزود: اشتغال جوانان از مهمترین مسائل است و همان‌طور که قول دادم در زمینه کارورزی حتما اقدام می‌کنم و همه آنها را یا قبل از 100 روز و یا بعد از 100 روز شروع می‌کنم و امیدوارم حرکت خوبی در زمینه اشتغال جوانان به وجود بیاوریم. خیلی مهم است که بر اشتغال بیافزاییم و آنچه در برنامه 5 ساله تحت عنوان 995 هزار شغل آمده محقق کنیم.

رئیس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: علاوه بر اشتغال، مسکن‌، ازدواج و آزادی‌های اجتماعی نیز از دیگر مشکلات جوانان است که امیدوارم در این زمینه اقدام کنیم.

روحانی درباره اینکه مکانیزم وی برای عوض کردن چهره ایران از آنچه به عنوان هسته تروریسم معرفی شده چیست، گفت: از ابتدای دولت یازدهم که کار را شروع کردیم، اعلام کردیم جهانی عاری از خشونت می‌خواهیم و مورد پذیرش قرار گرفت و گفتیم خشونت و افراط از آفات منطقه و جهان است و راهی جز اعتدال وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دوران دخالت در امور داخلی کشورها عوض شده و زمان جنگ و پول دادن به تروریست پایان یافته، گفت: دیدیم که در چند سال گذشته تروریسم در مسیر اضمحلال قرار گرفته و همه متوجه شدند راه اصلی راه وحدت در برابر تروریسم است و چهره ایران در جهان نمایان است. ما گفتیم دنبال سلاح کشتار جمعی نیستیم و آژانس هم این را تایید کرد. چهره جمهوری اسلامی ایران چهره مبارزه با تروریسم است و این را با همکاری کشورهای منطقه و علاقمند به مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور درباره فروش چند ده میلیاردی اسلحه توسط ترامپ به عربستان سعودی و اقدام متقابل ایران، اظهار داشت: آمریکا قبلا هم صد میلیارد در دوران جنگ به عربستان سلاح داده بود و 97 میلیارد به صدام کمک کرده بود و از این تجربه‌ها زیاد دارد و نتیجه آن دوران را دید. الان هم از پول ملت عربستان به جیب آمریکایی‌ها می‌ریزد.

روحانی افزود: ما سلاح نمی‌خریم، بلکه می‌سازیم و قدرت ساخت سلاح را هم داریم، بنابراین مشکلی در این زمینه نداریم. عربستان از این سلاح‌ها نمی‌تواند استفاده کند و دوباره به سراغ مستشاران آمریکایی خواهد رفت. من خطابم به کشورهای منطقه و عربستان این است که مردم عربستان دوست و همسایه ما هستند و امیدواریم دولت عربستان هم راه صحیح را انتخاب کند.

وی با بیان اینکه راه قدرت در سلاح نیست، گفت: قدرت با حضور مردم پای صندوق‌های رای به دست می‌آید. ترامپ زمانی به منطقه ما آمد که حضور 45 میلیونی مردم ایران را دید، اما به کشوری رفته که هیچ مفهومی از انتخابات ندارند و هیچ‌گاه صندوق آراء را ندیده‌اند. امیدوارم اقتدار حاکمان موروثی نباشد.

رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که جواب شما به این جمله ترامپ که گفته برنامه موشکی ایران باید جمع شود، چیست؟ گفت: قرار ما با آنها این نیست که دنبال رویاهای‌شان باشند. مردم ایران برای دفاع از خودشان از کسی سوال نمی‌پرسند و اجازه نمی‌گیرند. سلاح‌های ما برای صلح است. اگر ایران سلاح و موشک نداشته باشد، ممکن است برخی دچار اشتباه محاسباتی شوند و منطقه را به جنگ بکشانند. موشک برای صلح است، نه تهاجم، مقامات آمریکایی بدانند هر زمان نیاز به تست موشک باشد، ما تست می‌کنیم و منتظر اجازه آنها نخواهیم بود.

وی با اشاره به سند برجام و 2231 اظهار داشت: ما 2231 را پذیرفتیم تا قدرت دفاعی‌مان را افزایش دهیم و من ترامپ را ارجاع می‌دهم تا 2231 را بخواند.

روحانی درباره شعار تعامل سازنده با جهان، خاطرنشان داد: در دولت یازدهم وعده دادم همه تلاشم را می‌کنم تا دیوار تحریم بریزد، اما دولت‌هایی که طرف تعهد ما هستند برخی خوب و برخی حداقلی عمل کردند. نسبت به مابقی تحریم‌ها اگر خواست ملت ایران چنین باشد، امکان قدرت این کار خواهد بود. این کار سخت است، اما شدنی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحریم کاری غلط و ظالمانه و خلاف اصول زندگی جوامع بشری است، گفت: ما تحریم را نادرست می‌دانیم و در برابر عمل غلط و نادرست ایستاده‌ایم. دولت دوازدهم آمادگی دارد و امیدواریم شرایط برای برداشتن سایر تحریم‌ها آماده شود.

وی درباره شعارهایش درباره آزادی‌های سیاسی و اجتماعی و مخالفت برخی با شعارهای وی، گفت: مخالفان باید باشند، ما به آنها نیاز داریم، در جامعه ما افکار واحد نیست، ما 80 میلیون جمعیت هستیم، برخی مسائل جزو فرهنگ، دین و قانون اساسی است، اما یک سری نظرات واحد نیست.

وی افزود: انتخابات برای این است که در 4 سال آینده چه راهی را قبول کردیم، بحث 24 میلیون که به من رای دادند نیست، بلکه بحث اکثریت قاطع ایران است، همان‌طور که من امروز رئیس‌جمهور همه مردم هستم، اما باید مبنا رای اکثریت جامعه باشد و به منافع اقلیت هم توجه شود، ولی اداره کشور بر مبنای نظر اکثریتی است که رای داده‌اند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر