۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۷۵۲۱
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از تدوین سند راهبردی پدافند غیرعامل بخش کشاورزی ویژه این استان مرزی خبرداد.
به گزارش پایداری ملی، مصطفی جلیلی امروز دوشنبه در نخستین جلسه پدافند غیر عامل سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه وزارت جها کشاورزی در سال ۹۵ سند راهبردی پدافند غیر عامل را برای این حوزه تدوین کرده است، گفت:  علاوه بر این یک سند راهبردی پدافند غیر عامل اختصاصی  استان کردستان هم در بخش کشاورزی در حال تدوین است.

وی عنوان کرد: در سند جدید تدوین شده هزینه های احتمالی پدافند غیر عامل در بودجه اختصاص یافته به پروژه ها باید پیش بینی و پیوست شود.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی در بحث پدافند غیر عامل در سال گذشته پرداخت و بیان کرد:در سال ۹۵ تعداد۹ جلسه در راستا ی پدافند غیر عامل برگزار شده و ۱۳ مورد رزمایش هم در این حوزه  های مختلف منابع طبیعی، سیلوها و غیره اجرا شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان  ادامه داد: در رزمایش ها و مانور هائی که در حوزه های مختلف انجام می شود، باید موانع و مشکلاتی که در این مانورها نمایان می شود، کالبد شکافی شود و در راستای حل و مرتفع کردن مشکلات و موانع احتمالی اقدام شود.

جلیلی  یادآور شد: ما باید با برگزاری رزمایش ها و مانورها بیشتر به نتیجه کار توجه داشته باشیم نه صرف انجام مانور و ارائه گزارش، در بحث اطلاع رسانی هم کارهای خوبی انجام شده از جمله اداره ترویج اقدام به توزیع بروشورهای و تراکت هایی در سطح استان کرده است.  

وی با بیان اینکه درسال گذشته گروه پدافند غیر عامل  بارها مجتمع های تولیدی بخش کشاورزی را مورد بازدید قرار دادند، گفت؛ موانع و مشکلات احتمالی در بحث پدافند غیر عامل شناسائی شده و  اقدام های لازم برای رفع موانع و مشکلات صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت غله استان کردستان گفت: از کل ظرفیت سیلو ها و کارخانجات آرد استان ۲۰ درصد در اختیار بخش دولتی و ۸۰ درصد  در مالکیت بخص خصوصی است.

صالحی اظهارداشت: امروز تمام سیلو ها و کارخانه جات آرد بخش دولتی در استان مجهز به دوربین های مدار بسته بوده و با توجه به اینکه این دوربین ها هم تاریخ مصرف مشخصی دارند لازم است که در این راستا با تخصیص منابع مالی به سازی هایی صورت گیرد.

وی  بیان کرد: نصب دوربین های مدار بسته، مانیتورینگ و ژنراتورهای تولید برق از ضروریات سیلو ها و کارخانه جات آرد است که باید در تمام این کارخانه ها و سیلوها انجام شود.

وی اظهار داشت: امروزه در استان ۳ برابر مصرف استان ظرفیت ذخیره سازی گندم داریم، این در حالی است که مصرف سالانه استان ۱۵۰ هزارتن گندم است و در حال حاضر۵۴۰ هزار تن ذخیره گندم در سیلو ها داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر