۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۲۷۵۱۳
رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا مدعی شد رئیس‌جمهوری این کشور در سخنرانی‌اش در ریاض پیام قدرتمندی به ایران ارسال کرده است.
به گزارش پایداری ملی، یک سناتور ارشد آمریکایی در مصاحبه‌ای مدعی شد که سفر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی پیام قدرتمندی به ایران ارسال کرده است.

«جان مک‌کین»، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا با تکرار اتهامات اثبات‌نشده گفت که واشنگتن و متحدانش آماده مقابله با «تلاش‌های ایران برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه» هستند. 

کشورهای عربی و اسلامی روز یکشنبه در نشستی در ریاض با حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا حضور پیدا کردند. شرکت کنندگان در این نشست در بیانیه پایانی، ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم و از توسعه برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کردند. 

جمهوری اسلامی ایران همواره اتهامات برخی کشورهای عربی درباره دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه را رد کرده است. این اتهامات در حالی علیه ایران صورت می‌گیرد که ائتلافی از کشورهای عربی به رهبری عربستان از سال 1394 کشور فقیر یمن را بدون مجوز شورای امنیت هدف حملات مرگبار هوایی قرار داده‌اند. 

دولت‌های آمریکا و انگلیس بابت کمک‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی به ائتلاف متجاوز به یمن، بارها مورد انتقاد مجامع حقوق بشری قرار گرفته‌اند. 

جان‌مک‌کین در مصاحبه با فاکس‌نیوز درباره سفر ترامپ به منطقه آسیای غربی گفت: «شکی وجود ندارد که اگر ما جلوی تلاش‌های ایران برای اعمال نفوذ در منطقه را بگیریم، گام مهمی رو به جلو برداشته‌ایم.»

سناتور ارشد آمریکایی در ادامه این مصاحبه از دولت قبلی آمریکا بابت بر هم زدن روابط واشنگتن با متحدان این کشور در منطقه غرب آسیا انتقاد کرده است. 

وی گفت: «من فکر می‌کنم که جهان عرب، به ویژه دوستان سنتی ما (از رویکرد ترامپ) دلگرم شده‌اند که این به خاطر روابط بسیار پرتنش - اگر نگوییم عجیب و غریب- دولت قبلی با آنها است.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر