۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۲۷۴۴۱
اردبیل؛
در پدافند غیر عامل دو موضوع اساسی بیوتروریسم و آگروتروریسم حوزه کشاورزی باید مد نظر قرار گیرد.
به گزارش پایداری ملی، عدیل سروی که در جلسه تخصصی پدافند غیر عامل در محل این سازمان سخن می گفت با اعلام این خبر افزود :حوزه کشاورزی در موضوع پدافند غیر عامل به لحاظ امنیت غذایی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است تمامی سعی و اهتمام مسئولین نیز براین اصل استوار است تا با اتخاذ تدابیر لازم در مواقع بحرانی از قبیل سیل و زلزله و طوفان و ... بتوانند با ایجاد امنیت در حفاظت و نگهداری از احشام ، نهاده های کشاورزی ، انبار غلات و دیگر محصولات استراتژیک و مهم جوابگوی مسائل و مشکلات در شرایط قحطی و خشکسالی و سیل و غیره باشند .

عدیل سروی در این جلسه تخصصی که با شرکت دستگاههای ذیربط در استان حضور داشتند با اشاره به فلسفه پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیر عامل مجموعه ای از اقدامات پیشگیرانه بدون استفاده از سلاح و در واقع دفاع از تهاجم دشمن با اتخاذ روشهای مقابله ای می باشد .

این مقام مسئول در خصوص تهدیدهای مسائل اقتصادی و اجتماعی حوزه کشاورزی که معمولا ً دشمنان در پی آسیب رساندن هستند گفت : دو موضوع مهم بیوتروریسم و آگروتروریسم حوزه کشاورزی را تهدید می کند بایستی به فراخور اهمیت موضوع تمهیدات لازم برای مقابله با این دو موضوع مهم و خطرناک اتخاذ شود . 63 هزار هکتار جنگل فندقلو و منطقه خلخال در استان جزو سرمایه ملی ماست و سعی و اهتمام ما می بایست در حفاظت از منابع خدادادی بخصوص حفاظت و نگهداری از گونه کمیاب اورس در جنگل های خلخال متمرکز شود و پدافند غیر عامل به نحو شایسته ای وظیفه خود را در این خصوص انجام دهد.

این مقام مسئول در آخر سخنان خود افزود: منبعد جلسات کارگروه های تخصصی چهارگانه ستاد کارگروه بازرگانی و جهاد کشاورزی که شامل تولیدات گیاهی ، تولیدات دامی ، زیرساختها و زیر بناها و فرهنگ سازی و آموزش می باشد بصورت منسجم ومرتب اقدام به برگزاری جلسات نمایند تا در لایه های تخصصی کارگروهها مصوباتی منتج به نتیجه شود که با اغناء مطالب و موضوعات اساسی حتی نهایتا ً منجر به تجدید نظردر قانون اساسی با مصوبات جدید شود .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر