۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۷۴۲۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی تأکید کرد:
جهانسری از ارسال دستورالعمل مقابله با این باج افزار به دستگاههای اجرایی خبر داد و گفت: دستورالعمل آن به دستگاههای اجرایی استان ارسال شده و امیدواریم با همت مدیران IT و کارشناسان مجرب از این معضل عبور کنیم.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، احمد جهانسری در نشست سایبری اداره کل پدافند غیرعامل که با حضور مشاوران سایبری استان تشکیل شد بر لزوم رعایت تدابیر خاص امنیتی در خصوص باج افزار wannacryptتأکید کرد.

وی گفت: این باج افزار ظرف 24 ساعت بیش از 70 هزار کامپیوتر را در 99 کشور جهان آلوده کرده و به سرعت در حال انتشار است. این بدافزار اطلاعات کاربران را کدگذاری می کند و در قبال کد گشایی از کاربر باجگیری می کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی تأکید کرد:لزوم اجرای تدابیر امنیتی خاص در خصوص باج افزار wannacrypt
وی همچنین از ارسال دستورالعمل مقابله با این باج افزار به دستگاههای اجرایی خبر داد و گفت: دستورالعمل آن به دستگاههای اجرایی استان ارسال شده و امیدواریم با همت مدیران IT و کارشناسان مجرب از این معضل عبور کنیم.

جهانسری همچنین از مدیران IT دستگاههای اجرایی خواست با مدیرت اینترنت و محدود کردن ایمیل هرگونه راه ورود این باج افزار را ببندند.

این مقام مسئول اضافه کرد: راه اصلی این مشکل به روز کردن ویندز است که نسخة آن برای دستگاههای اجرایی فرستاده شده و در سایت مرکز ماهر و افتا موجود است.

وی همچنین از اهمیت پشتیبان گیری اطلاعات خبر داد و افزود: باید تیم مجربی برای این امر تدارک دیده شود تا در صورت بروز مشکل نیز، داده ها آسیبی نبینند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی تأکید کرد:لزوم اجرای تدابیر امنیتی خاص در خصوص باج افزار wannacrypt
جهانسری از تمام کاربران خواست از دانلودهای غیرضروری و وسوسه آمیز و فریبنده اجتناب نمایند چرا که این امر یکی از راه های ورود باج افزار است. بروز کردن آنتی ویروس و مدیریت استفاده از فلش مموری نیز یکی از راههای دیگر مقابله با این بدافزار است.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: با همکاری صدا و سیمای استان نیز برنامه های آموزشی خوبی توسط کارشناسان این امر با هدف اطلاع رسانی تدارک دیده شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر