۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۷۴۱۸
رسانه دولتی چین امروز از مانع‌تراشی آمریکا در مسیر مبارزه با تهدیدات جهانی در عرصه سایبری به شدت انتقاد کرد. این اعتراض در پی حمله هکری روزهای اخیر یک بدافزار باج‌گیر مطرح شد که بیش از ۳۰۰ هزار کامپیوتر را در سراسر جهان آلوده کرده است.
به گزارش پایداری ملی،  روزنامه "چاینا دیلی" نوشت، آژانس امنیت ملی آمریکا باید قسمتی از مسئولیت حمله مذکور را بر عهده بگیرد. حدود ۳۰ هزار شرکت چینی شنبه هدف این حمله سایبری قرار گرفتند.

یک بدافزار کامپیوتری از جمعه گذشته حدود ۳۰۰ هزار سیستم را در ۱۵۰ کشور جهان آلوده کرده است. پرونده بیماران در بیمارستان‌ها، شرکت‌ها و نهادهای دولتی هدف این حملات قرار گرفتند.

بد افزار مذکور از حفره‌ای امنیتی در سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کند. گفته می‌شود آژانس امنیت ملی آمریکا از مدت‌ها قبل این حفره را می‌شناخته و در سکوت خبری از آن برای نفوذ به کامپیوترها و شبکه‌های کامپیوتری استفاده می‌کرده است. حال تبهکاران اینترنتی به این حفره دست یافته‌اند.

باج‌افزار یادشده سیستم عامل آلوده را قفل می‌کند. به کاربر وعده داده می‌شود که با پرداخت پول مجازی (بیت‌کوین) به حسابی مجازی، سیستم عامل ویندوز بار دیگر در دسترس قرار می‌گیرد. این حفره زمانی فاش شد که اسناد ان‌اس‌ای به صورت آنلاین منتشر شد.

چاینا دیلی همچنین نوشت: اقدامات موثر برای مقابله با جرایم سایبری با اقدامات ایالات متحده آمریکا به مانع برخورد کرده است. در پی این حمله، واشنگتن هیچ مدرک معتبری ندارد که از ممنوعیت ضد شرکت‌های فناوری چینی در آمریکا حمایت کند.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر