۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۷۳۷۸
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه خبر داد:
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اقدامات مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان را تشریح کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به شروع فصل گرما و شیوع بیماری های عفونی که از دام به انسان منتقل می شود به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اقداماتی برای مقابله با این بیماری انجام داده است.

وی تب کریمه کنگو را یک بیماری ویروسی به شدت واگیر عنوان کرد که از طریق گزش کنه و همچنین تماس با گوشت و خون حیوان آلوده و ترشحات فرد مبتلا قابل انتقال به انسان است و لازم به ذکر است که در دام های آلوده به جز تب مختصر هیچ گونه علائم بالینی مشاهده نمی شود.

این مقام مسئول رعایت بهداشت و استغتده از لوازم ایمنی فردی همچون استفاده از دستکش هنگام تماس با لاشه و گوشت دام را جهت جلوگیری از انتقال بیماری به انسان ضروری دانست و گفت: همچنین شهروندان درخواست می شود برای حفظ سلامت خود  خانواده خود از خرید گوشت کشتار غیرمجاز دام که در معابر و به صورت غیر مجاز عرضه می شود و به هیچ وجه مورد تایید سازمان دامپزشکی نیست خودداری کنند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با این بیماری بیان داشت: سمپاشی در جمعیت دامی برای از بین بردن عوامل بیماری زا یکی از این اقدامات است.

دکتر کرمیان ارایه آموزش همگانی به کارکنان کشتارگاه های دام، متصدیان رستوران ها، قصابی ها و کبابی ها و همچنین آگاه سازی بهره برداران روستایی در خصوص این بیماری را از دیگر اقدامات برشمرد و تاکید کرد: آموزش و ترویج آموخته ها مهمترین موضوع در مقابله با این بیماری محسوب می شود.

وی همچنین مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در خصوص برخورد با واحدهای غیرمجاز عرضه دام را یادآور شد و گفت: در این راستا طرح جمع آوری این واحدها آغاز گردیده و با این مراکز به شدت برخورد شده است و تاکونون ۳۲ واحد عرضه غیر مجاز دام زنده در شهرستان کرمانشاه با دستور دستگاه قضایی و حمایت نیوری انتظامی همچنین همکاری اجرائیات شهرداری، مرکز بهداشت شهرستان و اداره اماکن پلمپ شده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان از طریق شماره تماس چهاررقمی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ میتوانند با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ارتباط باشند و گزارشات،   انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر