۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۷۳۷۶
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هدف حمله‌های سایبری، قرار گرفت اما فعالیت‌های مراکز درمانی وابسته به این دانشگاه بدون مشکل ادامه دارد.
به گزارش پایداری ملی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با اشاره به اینکه هدف این حمله سایبری که با کمک بدافزار معروف به WannaCry انجام شد بیشتر سازمان‌ها و مراکز درمانی را مورد هدف قرار داده بود و برخی از مراکز دانشگاه علوم پزشکی نیز از این حمله در امان نبوده‌اند.
 
 کیانوش جهان پور ادامه داد: در حال حاضر وضعیت واحدهای انفورماتیک در بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه عادی است و اقدامات لازم برای جلوگیری از نفوذ این بدافزار به سایر سیستم‌ها با کمک پلیس فتای اصفهان صورت گرفته است.

وی افزود: تمام همکاران حوزه سلامت با توجه به گستردگی این حمله باید از آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز استفاده کنند و اطلاعات لازم در خصوص آنتی ویروس‌ها آخرین تغییرات سیستم عامل ویندوز از کانال تلگرام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دریافت کنند.

ظاهرا هکرها با استفاده از یک نقطه‌ آسیب‌پذیر سیستم عامل ویندوز و با کمک بدافزار معروف به WannaCry به ده‌ها هزار کامپیوتر رخنه کرده و پس از رمزگذاری داده‌ها برای باز کردن آن چند صد دلار باج طلب می‌کنند. کارشناسان این حمله سایبری را بی‌سابقه توصیف کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر