۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۷۳۱۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان تاکید کرد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان گفت: باید پدافند غیرعامل را به صورت علمی و همچنین گفتمان عمومی ترویج دهیم و در این راه استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های استان ضروری است.
به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخایی صبح پنج شنبه در کمیته دانشگاهی پدافند غیرعامل سمنان به میزبانی دانشگاه این شهر ضمن بیان اینکه پدافند غیرعامل نیازمند عواملی برای بهسازی و به روز کردن از طریق علم است، تاکید کرد: شکل و ماهیت تهدیدها از سوی دشمن، علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به سمت تهدیدات نوین چرخش پیدا کرده است.

وی افزود: برای جلوگیری از این تهدیدات نیازمند علم و تحقیق بیشتر به ویژه آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل برای ارتباط مناسب‌تر و گسترده تری هستیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با بیان اینکه دانشگاه‌ها بهترین مراکز علمی و تحقیقاتی در راستای پدافند غیرعامل هستند، گفت: این استان دارای دو ویژگی شگفت انگیز مراکز علمی مناسب و شاهراه های شمالشرق کشور است که باید از این دو ظرفیت در کنار نیروی انسانی فراوان و متخصص در راستای ترویج پدافند غیرعامل بهره جست.

کارخایی تاکید کرد: باید از فرصت موجود در استان سمنان شامل دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، پارک علم و فناوری و ... در راستای تخصصی کردن پدافند غیرعامل بهره گرفت لذا به تکنیک و برنامه های جدید نیاز داریم تا با استفاده از توان علمی و دانش دانشگاهی ضمن رصد و پایش و شناسایی انواع تهدیدات در راستای برنامه دفاعی کشور و منویات مقام معظم رهبری گام های مؤثری را برای حفظ و حراست از زیرساخت ها و همچنین مردم برداریم.

وی پدافند غیرعامل را یک حوزه تخصصی، علمی و پژوهشی عنوان کرد و افزود بر این اساس دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی می توانند حضور فعال در ایجاد فضای علمی، تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل داشته باشند و در سه حوزه آموزش، پژوهشی و فناوری کمک کار و یاور پدافند غیرعامل قرار گیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر