۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۷۲۹۶
در دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استان با فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان مطرح شد
در این دیدار کارخائی مدیر کل پدافند غیرعامل واژه های مقاومت، دفاع، جهاد و ایثار و ایستادگی را از واژه های بزرگی عنوان کرد که مباحث پدافند غیرعامل در راستای تحقق این واژه ها قدم بر می دارد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در راستای برنامه ها و اهداف پدافند غیرعامل مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنان با سردار شاهچراغی فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار کارخائی مدیر کل پدافند غیرعامل واژه های مقاومت، دفاع، جهاد و ایثار و ایستادگی را از واژه های بزرگی عنوان کرد که مباحث پدافند غیرعامل در راستای تحقق این واژه ها قدم بر می دارد.

بسیج بهترین ظرفیت برای ترویج و توسعه پدافند غیرعامل است.

وی رویکرد سپاه و بسیج و پدافند غیرعامل را به لحاظ نگاه بر دفاع از انقلاب اسلامی در یک حوزه و همپوشان برشمرد و افزود: از طرفی نقش سپاه و بسیج در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و بسیج، مردمی ترین نهاد در رشد و اعتلای ارزشهای اسلامی است و از طرف دیگر رسالت پدافند غیرعامل پایداری، حفظ و حراست از زیر ساختها و حفاظت از جان مردم در مقابل تهدیدات است.

وی گفت در مجموع هدف مشترک سپاه و بسیج و پدافند غیرعامل حفظ جان و مال مردم و دفع تهدیدات و توطئه دشمن و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به آرزوی تحقق اهداف پدافند غیرعامل از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ سند راهبردی را مدال افتخار و چراغ راه پدافند غیرعامل دانست که در راستای رسالت و برنامه های پدافند غیرعامل بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

کارخائی، پدافند غیرعامل را همانند مصون سازی بدن انسان دانست و شناخت و مقابله تهدیدات سایبری، جنگ نرم، زیستی، تهاجم فرهنگی و اقتصادی را از اهداف پدافند غیرعامل ذکر کرد.

این مقام مسئول، با اشاره به پدافند غیرعامل مردم محور و با اشاره به ظرفیت و پتانسیل مردمی بسیج حضور و مشارکت بسیج را برای پیشبرد اهداف، برنامه ها برای تحقق رسالت پدافند غیرعامل در سطح استان بسیار ضروری و مهم برشمرد و افزود: بسیج مردمی در عرصه های تهدید شناسی، بحث آموزشی، برگزاری مانور های مختلف، ترویج و گسترش گفتمان پدافند غیرعامل و ارائه مشاوره های تخصصی و مشارکت و همراهی در مدیریت بحران می تواند در جهت عملیاتی نمودن برنامه های پدافند غیرعامل نقش آفرین باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان همچنین با اشاره به مباحث مهم تهدیدات زیستی خواستار فعال سازی قرارگاه پدافند زیستی(شفا) در استان سمنان شد.

در ادامه سردار شاهچراغی فرماندهی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان آمادگی هرگونه همکاری در راستای اعتلای اهداف پدافند غیرعامل را اعلام کرد.

ایشان ارتباط و حضور کارشناسان این حوزه در رده های مختلف سپاه در خصوص گسترش فرهنگ پدافند غیرعامل را مهم دانست و قدرت و ظرفیت بسیج را در این مهم پررنگ برشمرد.

ایشان برگزاری مانورها و کلاسهای آموزشی در خصوص پدافند غیرعامل را از جمله برنامه های مهم در راستای اهداف پدافند غیرعامل عنوان کرد. وی گفت امر آموزش و فرهنگ سازی در عرصه پدافند غیرعامل ضروری می باشد و باورمندی اقشار مختلف مردم، مسئولین و کلیه دستگاه های اجرائی در امر تحقق اصول پدافند غیرعامل در جامعه بسیار کارساز و اساسی است.

شاهچراغی ظرفیت و پتانسیل بسیج را در عرصه های مختلف بسیار گسترده و عظیم برشمرد و تأکید کرد بسیج دارای ظرفیت مردمی است که میتواند در حوزه های مختلف خصوصا رشد و توسعه پدافند غیرعامل در سطح استان با هماهنگی و همدلی و همفکری و ارتباط بیشتر مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) همچنین برگزاری جلسات، همایش و مانورهای مشترک در حوزه پدافند غیرعامل با همکاری سپاه و بسیج را در جهت حفظ آمادگی های بیشتر در سطح استان تأکید کرد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر