۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۲۷۲۹۵
استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ایجاد شرکت‌های خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ( آی‌تی، آی‌سی‌تی ) و امنیت فضای مجازی، افزود: هسته اولیه این شرکت‌ها باید در دانشگاه‌ها و مراکز رشد باشد و ما نیز تعهد می‌کنیم که با تمام توان از آنها حمایت کنیم.
به گزارش پایداری ملی  اسماعیل جبارزاده در آیین افتتاحیه مرکز مدیریت راهبردی افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) در استان، با قدردانی از خدمات پلیس فتا، افزود: با افتتاح این مرکز، حوزه امنیت فضای مجازی در استان فعال‌تر می‌شود و لازمه موفقیت در این حوزه، همکاری و هم‌افزایی پلیس فتا و مرکز افتا است.


وی با اشاره به گردش مالی 34 هزار میلیارد تومانی بازار آی‌سی‌تی کشور، اظهار کرد: متأسفانه سهم استان آذربایجان شرقی از این گردش مالی، نزدیک به صفر است که انتظار داریم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه، بتوانیم سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهیم.

جبارزاده ادامه داد: در حوزه پدافند غیرعامل استان تا قبل از دولت یازدهم کار خاصی انجام نشده بود، اما خوشبختانه امروز این حوزه فعال است و تاکنون بیش از 15 شرکت در استان موفق به اخذ گرید ( رتبه ) پدافند غیرعامل شده‌اند.

وی با بیان اینکه مدیر هر دستگاهی مسئول امنیت فضای مجازی در آن دستگاه است، افزود: با افتتاح مرکز افتا، از امروز تمامی مدیران استان علاوه بر مسئولیت ذاتی خود، در حوزه تأمین امنیت فضای تبادل اطلاعات نیز مسئولیت مستقیم خواهند داشت.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم جذب نیروهای متخصص و فنی در حوزه فضای مجازی دستگاه‌های استانی، گفت: یکی از مشکلات این حوزه نبود نیروهای متخصص در اغلب دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی افزود: متأسفانه به‌دلیل استخدام‌های بی‌رویه و مازاد بر نیاز در دولت قبل و همچنین محدودیت‌های مالی دولت یازدهم، امکان استخدام نیروهای جدید در دستگاه‌های دولتی وجود ندارد.

جبارزاده در این راستا از شورای عالی فضای مجازی خواست تا با هماهنگی سازمان امور اداری و استخدامی کشور، زمینه جذب نیروهای متخصص در حوزه آی‌سی‌تی را برای دستگاه‌های اجرایی فراهم کنند.

وی از مدیران کل و رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز خواست که نسبت به شناسایی و معرفی دانش‌آموختگان نخبه در حوزه آی‌سی‌تی و فضای مجازی اقدام کنند.

استاندار آذربایجان شرقی از تصویب اعتبار ویژه برای مرکز مدیریت راهبردی افتا در شورای برنامه‌ ریزی استان خبر داد و افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز از محل اعتبارات داخلی خود، بودجه مشخصی را به این مهم اختصاص دهند.

وی با تأکید بر اینکه هر اقدامی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید پیوست امنیتی داشته باشد، ادامه داد: قصور و کوتاهی در این حوزه می‌تواند برای آینده ما خطرساز بوده و اطلاعات ارزشمند دستگاه‌ها را با تهدید مواجه کند.

جبارزاده همچنین با اشاره به فرارسیدن روز تجلیل از سربازان گمنام امام زمان(عج)، گفت: در طول سه و نیم سال گذشته با هماهنگی و همکاری ارزشمند بین همه دستگاه‌های دولتی و اجرایی با اداره کل اطلاعات و اعضای شورای تأمین استان، امنیت خوبی در سطح استان برقرار بوده و آذربایجان شرقی به‌عنوان استان برتر در حوزه امنیتی شناخته شده است.

وی همچنین با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018، ابراز کرد: با استفاده از این فرصت باید مقدمات تأمین امنیت فضای مجازی در استان ایجاد شود و باید سال 96 را سال نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری در حوزه تولیدات فضای مجازی و تبادل اطلاعات در نظر گرفته و برای تحقق این مهم تلاش کنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر