۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۷۲۸۹
اصلانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان:
سومین جلسه کمیته بازدید از ساختمان های با اهمیت بالا در تاریخ نوزدهم اردیبهشت ماه به ریاست مهندس اصلانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور مدیران کل و کارشناسان اعضای کمیته مذکور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سومین جلسه کمیته بازدید از ساختمان های با اهمیت بالا در تاریخ نوزدهم اردیبهشت ماه به ریاست مهندس اصلانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور مدیران کل و کارشناسان اعضای کمیته مذکور برگزار شد.

در این جلسه اصلانی به موضوع ایمنی مردم که اولویت نخست پدافند غیرعامل است پرداخت و گفت: اجرای معیار ها و ضوابط پدافند غیرعاملی در اجرای ساختمان های با اهمیت بالای استان باید یک اولویت مهم تلقی شود.

وی به تهیه چک لیست های پدافند غیرعاملی پروژه ها و ابلاغ این چک لیست ها به تمامی دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود: هر سازه ای با هر کاربری که وجود دارد باید دستورالعمل حفاظتی داشته باشد.

اصلانی، وجود کارشناسان ویژه برای طرح ها و همچنین آموزش کارکنان تاسیسات را از مهمترین اقداماتی برشمرد که باید در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه دکتر سیف مدیرکل پدافند غیرعامل گفت: با توجه به تدابیر مؤکد رهبر معظم انقلاب، پدافند غیرعامل ابتدا نیازمند باور فرهنگی در بین مسئولین است سپس نیازمند توجه مردم. در همین راستا باید الزامات و برنامه ریزی هایی در جهت کاهش آسیب پذیری، افزایش بازدارندگی و تسهیل مدیریت بحران انجام شود.

در این جلسه پس از ارائه گزارش مصور بازدید های انجام شده توسط اعضای تیم، نقائص سازه های بررسی شده به اطلاع دستگاه های بهره بردار رسانده شده و مقرر گردید که در یک بازه زمانی مشخص نسبت به مرتفع نمودن آنها اقدام و گزارش آنها را برای جلسه آتی کمیته ارسال شود.

ایمنی مردم اولویت نخست پدافند غیرعامل می باشد

در پایان تعداد دیگری از ساختمان های مهم سطح استان جهت انجام دور دوم بازدید ها مصوب و به اعضای تیم ابلاغ گردید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر