۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۷۲۵۸
عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، گفت: درصدد هستیم در لایحه جامع مدیریت بحران ردیف اعتباری برای هلال احمر درنظر گرفته شود.
به گزارش پایداری ملی، اصغر سلیمی با تاکید بر اینکه هلال احمر در مواقع بحران خدمات خوبی را به افراد جامعه ارایه کرده است، افزود: حوادث طبیعی اعم از سیل و رانش زمین در کشور خسارت های زیادی را برای جامعه رقم می زند که هلال احمر در همه این حوادث در صف اول خدمت رسانی ها قرار داد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امدادهای جاده و کوهستانی زیرمجموعه هلال احمر هستند که در این مناطق نیز به حادثه دیدگان خدمات خوبی ارایه می دهند که لازم است این نهاد به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ارایه چادر به سیل زدگان و خدمات آواربرداری از جمله اقداماتی است که از سوی هلال احمر انجام می شود، تصریح کرد: با توجه به خدمات گسترده این نهاد، لازم است در زمینه تزریق اعتبارات نیز هلال احمر جزو اولویت ها قرار گیرد تا در زمان بحران شاهد اقدامات اثربخش تر این مجموعه بود.

وی یادآور شد: آموزش های عملی به افراد از جمله اقداماتی است که می تواند در زمان بحران هلال احمر را کمک کند و باید توجه به این آموزش ها سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد.

سلیمی با بیان اینکه هلال احمر بازوی اصلی مدیریت بحران در کشور است، تاکید کرد: این درحالی است که حقوق و مزایای نیروی انسانی در این مجموعه ناچیز است اما در عین حال خدمات ارزنده ای به آسیب دیدگان ارایه می کنند از سویی دیگر امکانات و تجهیزات این سازمان به روز نیست و کمبود این امکانات کار امداد رسانی را با مشکل مواجه می کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم یادآور شد: اکنون لایحه جامع مدیریت بحران در کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس در حال بررسی است که در آن هلال احمر جزء شورای عالی مدیریت بحران قرار دارد و در تلاش هستیم تا نگاه ویژه ای به این نهاد صورت گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: در صدد هستیم در لایحه جامع مدیریت بحران ردیف اعتباری برای هلال احمر درنظر گرفته شود تا مشکلات بودجه ای آن برطرف شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر