۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۷۲۵۵
برخی گزارش‌ها از افزایش قابل توجه توانایی‌های نظامی کره شمالی طی سال‌های اخیر حکایت دارد.
به گزارش پایداری ملی، یک مقام امنیتی در دولت آمریکا اخیرا مدعی شده که کره شمالی می‌تواند حمله‌ای الکترومعناطیسی را از طریق دو ماهواره‌ای که در مدار زمین دارد، به آمریکا انجام دهد.

دکتر پیتر وینسنت پری، مدیر اجرایی نیروهای ویژه وزارت امنیت آمریکا ادعا می‌کند پیونگ یانگ یک برنامه مخفی در راستای افزایش توانایی‌اش برای انجام حملات اتمی از طریق سیستم‌های الکترونیکی را پیشبرده است.

گفته می‌شود کره شمالی این برنامه مخفیانه را در دهه 1980 آغاز کرده و سپس در سال‌های 2012 و 2016 دو ماهواره را به مدار زمین ارسال کرده است که می‌توانند در 94 دقیقه به دور کره زمین بچرخند.

دکتر پری مدعی شده که کره شمالی خود را برای جنگ‌های عصر سایبری آماده می‌کند و برای همین، یکی از دو ماهواره‌اش را همواره نزدیک آسمان آمریکا نگهداری می‌کند.

او همچنین گفته که ممکن است مقامان پیونگ یانگ هدف دیگری نیز از این ماهواره‌ها داشه باشند به این گونه که در صورت افزایش تهدیدهای نظامی آمریکا علیه کره شمالی، از این ماهواره‌ها به عنوان اهرم چانه‌زنی در مذاکرات با آمریکا استفاه کنند.

کره شمالی و آمریکا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در واشنگتن حملات لفظی فراوانی علیه یکدیگر آغاز کرده‌اند. همچنین آمریکا یکی از بزرگترین ناوهای خود را به منطقه کره اعزام کرده و در مقابل ارتش کره شمالی بزرگترین مانور توپخانه‌ای خود را برگزار کرد.

دولت ترامپ، هشدار داده است که سیاست آمریکا در دوران اوباما که مبتنی بر «صبر استراتژیک» است، به پایان رسیده و می‌خواهد «مقتدرانه» در مقابل این کشور ایستادگی کند.
آمریکا معتقد است که کره شمالی در صدد پیشبرد برنامه موشکی و اتمی خود است تا بتواند توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا را داشته باشد.

دولت چین مهمترین متحد کره شمالی، ماه گذشته و همزمان با افزایش تنش‌ها میان دو طرف از وانشگتن و پیونگ یانگ خواست که خویشتن‌داری کنند. پکن هشدار داده بود که بحران کره ممکن است وارد مرحله بازگشت‌ناپذیری شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد طی چند قطعنامه از کره شمالی خواسته است که برنامه اتمی و موشکی خود را کنار بگذارد. همچنین مجموعه‌ای از تحریم‌ها نیز علیه این کشور برقرار شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر