۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۷۲۳۸
سردار جلالی خبر داد:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشوردر جمع خبرنگاران از انعقاد تفاهم نامه بین سازمان پدافند غیرعامل، صنعت برق و بسیج خبر داد و افزود: این تفاهم نامه در شش حوزه پدافند غیرعامل و برق، بصورت عام تهیه شده است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه همایش ملی نقش پایگاه های بسیج دانش بنیان در دستیابی به اهداف استراتژیک صنعت برق کشور در ساری ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه  در جمع خبرنگاران از انعقاد تفاهم نامه بین سازمان پدافند غیرعامل، صنعت برق و بسیج خبر داد و افزود: این تفاهم نامه در شش حوزه پدافند غیرعامل و برق، بصورت عام تهیه شده است.

جلالی گفت: تهدید شناسی از اولین مولفه های این تفاهم نامه است که در حوزه های صنعت برق تنظیم شده و از ضروریات جدی پدافند غیرعامل است که با هم افزایی بین وزارت نیرو و سازمان پدافند غیرعامل ایجاد شده است.


وی ، آموزش و اقدامات فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل را به عنوان بخش دوم این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: این بخش به عنوان وظیفه و کارکرد به بسیج واگذار شده است تا بتواند  در بین احاد بسیجیان و کارکنان صنعت برق توسعه وآموزش دهد.

وی مقابله با حوادث پیش بینی نشده را سومین موضوع این تفاهم نامه برشمرد و افزود: در این خصوص تمرین و آماده سازی رزمایش ها و مانورها در جهت مقابله با حوادث پیش بینی نشده در صنعت برق با شبیه سازی حادثه سال گذشته خوزستان شبیه سازی و دنبال می شود.

جلالی، ساماندهی مضاعف نیروهای متخصص بسیجی در صنعت برق را از جمله برنامه های این سازمان دانست و گفت : در صورت مواجه شدن با وضعیت نامطلوب و از دست دادن برخی از عناصر اصلی از دست برود  بتوانیم از ساماندهی مضاعف نیروهای بسیجی  استفاده کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشورهمچنین از واگذاری طرح ریزی طرح های دفاعی و پدافندی از زیرساخت های برق به بسیج خبرداد.

جلالی بخش آخر این تفاهم نامه را مشاوره های تخصصی عنوان کرد و گفت: در این سند ریشه یابی و آسیب شناسی و پیشنهادهای تخصصی در صنعت برق شامل 6 حوزه بین بسیج و پدافند غیرعامل و صنعت برق تنظیم شده است که در این جلسه به ابعاد مختلف آن پرداخته شد و مقرر شد موارد آن برای بسیجیان در صنعت برق تشریح شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر