۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۲۷۲۱۹
سردار غلامی خبر داد
رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: سال گذشته توانستیم در ۵۰ درصد روستاهای ۱۳ استان کشور واکسیناسیون دام و طیور را در ۴۰ روز و با استفاده از ۱۰ هزار بسیجی انجام دهیم.
به گزارش پایداری ملی، سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بعد از ظهر امروز (یکشنبه 17 اردیبهشت) در نشست خبری طی سخنانی گفت: یکی از عرصه‌های ایفای نقش مردم در دفاع از انقلاب محرومیت‌زدادیی است که با تدبیر رهبر معظم انقلاب به منظور فراهم شدن این زمینه سازمان بسیج سازندگی تشکیل شد.

وی افزود: بسیج سازندگی یک ساختار مردمی است که از ظرفیت‌های مردم برای حل مشکلات آنها استفاده می‌کند.

سردار نعمان ادامه داد: ما از سال 92 به صورت عملیاتی وارد عرصه اقتصادی مقاومتی و ایجاد اشتغال شدیم و موضوع ایجاد واحدهای کوچک و زودبازده مورد هدف ما قرار گرفت که در طول 4 سال توانستیم بیش از 130 هزار واحد کوچک ایجاد کنیم که از این تعداد 21 هزار واحد مربوط به صنایع تبدیلی است.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما حل مشکلات اقتصاد کشور نبود اما می‌خواستیم به دستگاه‌های دولتی برای پیشبرد اهدافشان کمک کنیم در همین راستا در طول این 4 سال بیش از 2600 دقیقه مستند خبری و بیش از 3 هزار نفر را به عنوان الگو در رسانه‌های مختلف معرفی کردیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور  با بیان اینکه وظیفه ما سازماندهی نیروهای بسیجی برای اجرای طرح‌های کوچک و زود‌بازده اقتصادی است گفت: دولت باید این طرح‌ها را شناسایی و منابع‌اش را تامین کند و ما برای پر کردن اوقات فراغت جوانان از آنها در راستای اجرای این طرح‌ها استفاده کنیم. یکی از مطالبات ما این است که بسیج با تمام امکانات پای کار آمده اما نیروهای دولتی هنوز با ما فاصله دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: سال گذشته توانستیم در 50 درصد روستاهای 13 استان کشور واکسیناسیون دام و طیور را در 40 روز و با استفاده از 10 هزار بسیجی انجام دهیم و تفاهمنامه‌ای هم با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه برای 500 هکتار بیابان‌زدایی و طرحهای آبخیزداری امضا کرده‌ایم.

سرار نعمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط بسیج سازندگی در سال گذشته اظهار داشت: ما در سال گذشته 37 هزار واحد اقتصادی کوچک ایجاد کردیم و بیش از یک میلیون نفر از جونان را به اردوهای جهادی فرستادیم و توانستیم 5400 طرح کوچک عمرانی و محرومیت‌زدایی را انجام دهیم. جهت‌گیری ما به سمت ایجاد گروه‌های تخصصی است و در همین راستا سال گذشته سازمان بسیج مهندسین هم 150 گروه تخصصی ایجاد کرد. فعالیت‌های ما در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبلش 30 درصد افزایش داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اردوهای جهادی در نوروز سال 96 گفت: در نوروز امسال توانستیم 27 هزار و 700 نفر را به اردوهای جهادی اعزام کنیم. در بخش پزشکی 140 هزار نفر را در ایام نوروز از خدمات خود بهره‌مند ساختیم و 400 منزل نیازمندان را مورد بازسازی و احداث قرار دادیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در موضوع سلامت اعلام آمادگی می‌کنیم که با تمام توان در همه حوزه‌هایی که دولت بخواهد آماده نقش‌آفروینی هستیم گفت: در همین راستا تفاهمنامه‌ای با سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت امضا کردیم تا آنها ضوابط اعطای مجوز به کسب و کارهای خانگی که در حوزه غذا فعالیت می‌کنند را تسهیل کنند.

سردار نعمان ادامه داد: ما همچنین در بحث حاشیه شهرها هم 320 محله را با هماهنگی وزارت کشور در دستور کار داریم و قرارگاهی هم در این زمینه تشکیل شده که وظیفه ما کمک به اصلاح بافت محلات است و برای کمک به اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد هم توانسته‌ایم بیش از 660 نفر را شاغل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نظامی منحصر به فرد است گفت: ما هم مشکلات کشور و پیشرفت آن را با مدل اسلام و عدالت می‌خواهیم و اگر در دفاع مقدس هم پیروز شدیم به دلیل پیروی از همین الگو و پیوستگی مردم و نظام بود. هم اکنون نیز در زمینه جنگ اقتصادی با همین الگو پیش برویم.

رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به برنامه‌های سال 96 بسیج سازندگی گفت: در این سال هدفگذاری برای ایجاد 50 هزار واحد تولیدی را در برنامه داریم و قصد داریم برای هر شهرستان یک قطب صنایع تبدیلی ایجاد کنیم که در این زمینه میثاق‌نامه‌ای بین بسیج و دستگاه‌های دولتی امضا شده است.

وی ادامه داد: اعزام گروه‌های جهادی مسجدمحور، 500 هکتار بیابان زدایی با مشارکت دستگاه‌های دولتی از جمله برنامه‌های ما در سال 96 است، همچنین بسیجیان ما سال گذشته توانستند به طور خودجوش 24 هزار نفر را با سواد کنند.

وی تصریح کرد: امسال واحدهایی که ایجاد شده را دسته‌بندی خواهیم کرد تا آنها بتوانند به اتحادیه‌ها و اصناف ورود کنند و بحث الگوسازی را هم دنبال خواهیم کرد. ما سال گذشته 4 هزار شغل ایجاد کردیم.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر