۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۲۷۱۹۸
مدیر کل پدافند غیرعامل کردستان:
در پدافند غیرعامل کلیه دستگاههای اجرایی و عموم مردم دخیلند و با توجه به شرایط منطقه و کشور لزوم هوشیارسازی و مسئولیت پذیری سازمانها در حوزه فعالیت خویش یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، درنشست مشترک اداره کل پدافند غیر عامل استانداری کردستان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حضور مدیران و روسای ادارات محیط زیست شهرستانهای  تابعه استان مسائل وتهدیدات وهمچنین راهکارهای پیشگیری و مقابله با آنها در حوزه محیط زیست موردبحث و بررسی قرارگرفت.

هوشیاری سازمان ها و ادارات در حوزه پدافند غیرعامل یک ضرورت است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان دراین جلسه به تشریح اهمیت وابعاد پدافند غیرعامل پرداخت وگفت: پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات مدیریتی، فنی و مبتنی برآگاهی و هوشیارسازی است که رویکرد پیشگیرانه دارد و ازمیزان خسارات در بحرانهای احتمالی می کاهد.

رضایی گفت: در پدافند غیرعامل کلیه دستگاههای اجرایی و عموم مردم دخیلند و با توجه به شرایط منطقه و کشور لزوم هوشیارسازی و مسئولیت پذیری سازمانها در حوزه فعالیت خویش یک ضرورت است.

وی حوزه محیط زیست را حوزه ای گسترده، قابل توجه و دارای اهمیت برای ملاحظات پدافند غیر عامل دانست و با اشاره به حوزه های مختلف قرارگاه زیستی استان به لزوم تعامل وتبادل تجربه برای پیشگیری ومقابله با تهدیدات احتمالی اشاره کرد.

همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان نیزدر این جلسه گفت: با توجه به وجود تهدیدات و مخاطرات عمده ای که کشور با آن روبروست، هوشیاری و آمادگی برای پیشگیری و مقابله با این تهدیدات، بسیار مهم وضروری است .

عبدالوحید ریاضی فر گفت: امروز بحث بیوتروریسم و تهدیدات زیستی بسیار جدی است و می تواند جدای ازبه مخاطره انداختن محیط زیست، به سلامت عمومی و اقتصاد کشور نیز خسارت فراوانی وارد کند.


در ادامه روسای ادارات محیط زیست شهرستانهای استان به بیان تهدیدات زیستی شهرستان مربوطه پرداختند و مواردی مانند بیماری های حیات وحش ، آتش سوزی جنگل ها ، سد سازی ها و مدیریت منابع آب ، قاچاق حیات وحش ، واژگونی تانکرهای حامل مواد سوختی و پسماندها را از تهدیدات زیستی عمده استان برشمردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر