۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۷۱۴۰
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ایمنی ، امنیتی و دفاعی را سه لایه مهم در جلوگیری از نفوذ دشمن به زیر ساخت های کشور برشمرد و گفت: بی توجهی به لایه ایمنی بزرگ ترین تهدید علیه زیر ساخت هاست
به گزارش پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی روز پنجشنبه در همایش ملی نقش پایگاه های بسیج دانش بنیان در دستیابی به اهداف استراتژیک صنعت برق کشور در ساری گفت: کاربران در استفاده از امکانات و ابزار و همچنین در عملیاتی کردن برنامه ها به لایه ایمنی بر اساس قوانین و مقررات غفلت می کنند.

وی با بیان اینکه در مقوله تهدیدات سایبری ، رعایت قوانین و ملاحظات ایمنی کاربران بسیار مهم است، گفت: سال قبل حملات هکرها در آمار و قوه قضاییه را شاهد بودیم که بررسی ها نشان داده است که بی توجهی کاربران به قوانین و مقررات عامل اصلی نفوذ هکر ها بوده است.

وی لایه امنیتی در زیر ساخت های کشور را مطلوب و رضایتبخش دانست و اظهار داشت: دستگاه امنیتی از جمله نیروی انتظامی ، اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات که عمده امنیت پنهان و لایه های جاسوسی و ضد جاسوی را کنترل می کنند ،مشکل جدی ندارند و هماهنگی های خوبی وجود دارد.

رئیس سازمان پدافنذ غیر عامل کشور گفت : لایه دفاعی کشور در دفاع از زیر ساخت ها نیز همواره مورد توجه است و برگزاری رزمایش ها و تمرینات مداوم در تمامی حوزه ها در سال اجرا می شود.

وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیر عامل کشور طرح ها و آمادگی ها ی لازم را در دفاع از تهدیدات دشمنان تمرین و تحت کنترل دارد ، افزود : تا کنون چندین مانور هسته ای به صورت عمومی در استان های بوشهر، قم ، مرکزی و اصفهان برگزار شد.

سردار جلالی با بیان اینکه سال قبل مانور هسته ای را در کاشان برگزار کرده ایم ، ادامه داد: اولویت امسال مانور هسته ای در تهران است که برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بررسی ها از حادثه ،پلاسکو ، ریزش معدن در آزاد شهر ، آتش سوزی ها در صنعت نفت و پتروشیمی و خرابی به صنعت برق خوزستان فقط بی توجهی به لایه ایمنی را نشان می دهد ، گفت : همه این موارد نه جنبه خرابکاری ، ضد انقلاب و نفوذ دشمن در لایه های اطلاعاتی نداشته است.

سردار جلالی با بیان اینکه امروز در حوزه اقتصادی ، آمریکا در کنار اسرائیل و عربستان علیه ایران کارشکنی می کنند، گفت : باید بدانیم که نیت خیر در دشمن وجود ندارد ، پس در دشمن شناسی همواره باید دقت کنیم تا ضربه نخوریم.

وی با بیان اینکه رهبری با نگاه ژرف تمام حرکت های دشمنان را رصد می کنند و ما نیز باید قدرت تشخیص را همانند رهبری بالا ببریم، افزود : نباید از منطق تشخیصی رهبری فاصله بگیریم.
او بسیج را نیروی مومن و متخصص دانست و ادامه داد : امروز بسیج عامل حفظ و بقای نظام است.

همایش ملی نقش پایگاه های بسیج دانش بنیان در دستیابی به اهداف استراتژیک صنعت برق کشور با محوریت بسیج دانش بنیان و نقش آن در دفاع سایبری، اقتصاد مقاومتی، توسعه سبک زندگی اسلامی، پدافند غیر عامل ، دستیبابی به دانش وفناوری های نوین در صنعت برق و دستیابی به اهداف صنعت برق امروز پنجشنبه در ساری برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر