۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۲۷۱۳۱
دو دستگاه جاسوسي رژيم اسرائيل "موساد" و "شاباک"، با انتشار دو معما از نوابغي که بتوانند آن را حل کنند، دعوت به همکاري کرد.
به گزارش پایداری ملی، سايت اسرائيلي "المصدر" اعلام کرد دستگاه جاسوسي موساد، با انتشار يک معما از علاقمندان خواست با حل آن به استخدام اين سازمان جاسوسي مشهور درآيند.

سال گذشته نيز موساد با استفاده از همين شگرد توجه افراد زيادي را جلب کرد و در نهايت به اين نتيجه رسيد که اين شيوه براي جذب جاسوس هاي باهوش شيوه موفقي است.

معماي طرح شده، شامل لوگوي اين سازمان بوده که يک خطاي رمزي دارد. در پايين صفحه اطلاعيه، يک لينک ديده مي شود که براي حل اين معما بايد روي آن کليک کرد. مسئولان موساد گفته اند اين معما دشوارتر از معماي سال گذشته است.

در سال گذشته، در سالگرد "شکست فلسطين" موسوم به "نکبه" که اسرائيلي ها از آن به عنوان "روز استقلال" ياد مي کنند، موساد در يک اقدام بي سابقه اطلاعيه اي را با خط رمزي براي جذب نيروي کار در زمينه فعاليت هاي سايبري منتشر کرد.

اين اطلاعيه با استقبال بي سابقه اي رو به رو شد و بيش از 25 هزار کاربر براي حل اين معما به سايت موساد وارد شدند. اما معما به قدري دشوار بود که اغلب آنها از حل آن واماندند.

اما صدها نفر نيز به مرحله اي از کار رسيدند که مي توانستند رزومه خود را براي موساد ارسال کنند؛ از بين آنها تعدادي از باهوش ترين افراد توانستند معما را حل کنند.

اين شيوه استخدام، سابقه تاريخي دارد. مثلا در زمان جنگ جهاني دوم سازمان جاسوسي انگليس با انتشار اطلاعيه اي به دنبال نوابغي مي گشت که بتوانند راز "ماشين انيگما" – ماشين هوشمند رمزگشايي نازي ها – را حل کنند.

يکي از شرکت کننده ها يک رياضي دان به نام "آلان تورنگ" بود وي با رمزگشايي اين ماشين، به پيروزي بر هيتلر کمک کرد.

سازمان جاسوسي داخلي رژيم صهيونيستي به نام "شاباک" نيز هفته پيش به منظور شناسايي نوابغ در زمينه علوم سايبري براي فعاليت هاي ويژه تکنولوژيکي و پيشرفته در اين سازمان، يک معما را منتشر کرد.

بيش از 70 هزار نفر براي حل اين معماي پيچيده که در اينترنت منتشر شد و در اختيار همه قرار گرفت، وقت گذاشتند اما فقط شش نفر موفق به حل معما در تمام مراحل آن شدند. علاوه بر اين معما، يک پايگاه جديد وابسته به شاباک با نمايش فيلم هايي به معرفي فعاليت هاي اين سازمان جاسوسي در چارچوب مجاز مي پردازد.

در همين راستا سازمان شاباک معماي ديگري با اين عنوان طرح کرده است: "آيا شما به اندازه کافي خوب هستيد؟" اين معما سه مرحله دارد؛ ظرف کمتر از 20 ساخت از انتشار اين معما، 480 نفر براي حل آن داوطلب شده اند.

يکي از مقام هاي بخش سايبر شاباک ضمن اعلام رضايت از موفقيت بي سابقه اين معما در جذب داوطلب، گفت: "70 هزار نفر در اينجا و ده ها هزار نفر در سراسر جهان هنوز سعي مي کنند اين معما را حل کنند اما فقط شش نفر موفق به اين کار شده اند".



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر