۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۷۰۶۹
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در همایش پیشگیری از وقوع حملات سایبری به بانک ها گفت:
جهانسری، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در همایش پیشگیری از وقوع حملات سایبری به بانک ها گفت:مشاوران امینتی نیاز اصلی دستگاههای اجرایی استان در تأمین امنیت فضای سایبر است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، احمد جهانسری در اولین همایش پیشگیری از وقوع حملات سایبری به بانک ها- چالش ها و راهکارها، گفت: یکی از دغدغه ها و مولفه های اصلی پدافند غیرعامل فضای سایبری است.

مشاوران امینتی نیاز اصلی دستگاههای اجرایی استان در تأمین امنیت فضای سایبر است.

در این فضا با دو نوع چالش اصلی روبرو هستیم یکی گسترش روزافزون این فضا و دیگری امنیت در این فضا. اگرچه هدف پدافند غیرعامل گسترش این فضا نیست، ولی گسترش فضای سایبر، نحوة تأمین امنیت این فضا را متحول و پیچیده کرده است. جهانسری گفت: تنها راه حل تأمین امنیت فضای سایبر دستگاهای اجرایی آموزش نیروهای کارآمد این حوزه و بکارگیری مشاوران امنیتی صلاحیت دار است.

وی همچنین از ساماندهی شرکت های سایبری استان خبر داد و گفت: پدافند غیرعامل قصد دارد شرکت های سایبری استان را ساماندهی کند و آنها را شناسنامه دار کند تا دستگاهای اجرایی در بکارگیری آنها با مشکل مواجه نگردند. جهانسری با ابراز خرسندی از برپایی این همایش در هیاهوی انتخابات گفت: جای خوشحالی است که مسئولان در هیاهوی انتخابات گم نشده اند و رسالت اصلی خود را ادامه می دهند.

وی همچنین از حمایت سازمان پدافند غیرعامل از طرح ها و پایان نامه های دانشجویی خبر داد و گفت: اساتید باید دانشجویان را به مباحث پدافند غیرعامل آشنا سازند و ترغیب نمایند. جهانسری همچنین از بازدید فضای سایبر دستگاهای اجرایی استان توسط اکیپ قرارگاه سایبری استان در ماه جاری خبر داد و گفت: نحوه تأمین امنیت فضای سایبر دستگاههای اجرایی استان از دغدغه های اصلی پدافند غیرعامل است و در این راستا اکیپی متشکل از متخصصان این فضا کار بازرسی را انجام خواهند داد و امیدواریم مسئولین امر همکار ی لازم را با آنها داشته باشند و این بازرسی منجر به امنیت بیشتر در این فضا گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر