۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۲۷۰۶۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی:
جهانسری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با بیان این که یکی از محورهای مهم پدافند غیر عامل دفاع از فضای سایبری است گفت: در راستای آموزش و آگاه‌سازی مردم نسبت به خطرات و تهدیدهای فضای سایبری، باید بحث پدافند غیرعامل در جامعه تبیین و مفهوم‌سازی شود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، احمد جهانسری در همایش پدافند غیرعامل دانشگاه پیام نور تبریز، با اشاره به اینکه دشمنان با استفاده از روش‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند، اظهار داشت: امروز دشمنان ما ناخرسندند از اینکه نمی توانند دسترسی لازم به فضای سایبری ما داشته باشند چرا که حفظ جان انسان ها و حفظ سرمایه های موجود وظیفه اساسی پدافند غیر عامل است.

دفاع از فضای سایبری یکی از محورهای مهم پدافند غیرعامل است

وی با بیان این که دشمن با روش‌های مختلف به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی است، افزود: در حال حاضر دشمن به شیوه‌های نرم روی آورده است که لازم است برای مقابله با آن، آگاهی لازم در جامعه افزایش یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی فضای مجازی را یکی از راه‌های نفوذ دشمن دانست و با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی، اضافه کرد: همه باید با خطرات و تهدیدهای فضای سایبری و نحوه مقابله با آن، آشنا شوند.

جهانسری اضافه کرد: پدافند غیر عامل با کمک اساتید دنبال سیاستگذاری ساماندهی سرویس دهندگان سایبری است که از لحاظ رتبه علمی و اهلیت شناسایی شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با بیان این که آموزش مهم‌ترین مولفه در بحث پدافند غیرعامل است، افزود: دو هزار نفر از مدیران مدارس و آموزش و پرورش استان در مقاطع مختلف آموزش‌های پدافند غیرعامل را سپری کرده‌اند که این افراد می‌توانند اصول پدافند غیرعامل را به دانش‌آموزان آموزش دهند.

وی در خصوص اموزش در دانشگاهها نیز خاطر نشان کرد: از طرح های پروژه ای در راستای پدافند غیر عامل حمایت می کنیم و علاوه بر آن از  طرح پروزه های سربازی نیز حمایت های لازم صورت می گیرد.

جهانسری  در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: لازم است که تمام دانشگاهها از مشاور امنیتی  در فضای سایبری بهره مند شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر