۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۷۰۵۷
جان مک آفي مؤسس شرکت مک آفي از توليد گوشي خبر داده که هک کردن سخت افزار آن غير ممکن است. اين در حالي است که در اکثر موارد نرم افزار گوشي‌ها هک مي‌شود.
به گزارش پایداری ملی، توليد اين گوشي با همکاري شرکت امنيت سايبري MGT صورت گرفته است. گوشي ياد شده داراي يک سوئيچ فيزيکي است که به کاربر امکان مي دهد ارتباط آن با باتري، واي – فاي، انتن هاي بلوتوث، دوربين و ميکروفون را قطع کند تا هرگونه تلاش براي هک کردن اين گوشي با بن بست مواجه شود.

به نظر مي رسد اين گوشي نسبتا گرانقيمت با استقبال افراد خاص و صاحبان مشاغل مواجه شود که تلاش دارند به هر نحو ممکن امنيت داده ها و حريم شخصي خود را حفظ کنند.

گوشي ياد شده به گونه اي طراحي شده که مي توان جلوي ارتباط آن با StingRay يا وسايل يابنده IMSI را گرفت. لذا استراق سمع مکالمات و پيام ها توسط سازمان هاي جاسوسي و اطلاعاتي از اين طريق ناممکن است.

کارشناسان امنيتي مي گويند تا زماني که ضعف هاي نرم افزارهاي مورد استفاده در گوشي هاي هوشمند و به خصوص گوشي هاي اندرويدي برطرف نشود، ايمن سازي سخت افزار گوشي هاي اندرويدي مثمر ثمر نخواهد بود. عرضه اين گوشي به بازار در سال 2018 رخ خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر