۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۷۰۲۸
مرادی:
نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس، برداشت بی رویه از خاک هرمز را نتیجه ضعف نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست دانست.
به گزارش پایداری ملی، احمد مرادی در رابطه با اظهارات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر فروش خاک در جزیره هرمز، گفت: واقعیت آن است که ابتکار با طرح چنین اظهاراتی عملکرد خود را به نوعی زیر سوال برده است زیرا سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی محیط زیست بر اساس قانون می تواند از فروش خاک این جزیره زیبا و منحصر به فرد جلوگیری و با عاملان فروش به صورت جدی برخورد کند.

معدن خاک سرخ هرمز از شهرت جهانی برخوردار است

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جزیره هرمز قابلیت منحصر به فردی دارد، تصریح کرد: معدن خاک سرخ هرمز از شهرت جهانی برخوردار بوده و کاربردهای زیادی در رنگ سازی، لوازم آرایشی و دیگر موارد دارد.

هشدار نسبت به برداشت بی رویه از خاک جزیره هرمز

مرادی با هشدار نسبت به برداشت بی رویه از خاک جزیره هرمز بروز این موضوع را نتیجه ضعف نظارت محیط زیست دانست و گفت: متاسفانه شاهد برداشت بی رویه از خاک جزیره هرمز هستیم این در حالی است که این برداشت ها به هیچ وجه کاربردی و منطقی نبوده و به صورت جدی لازم است سازمان حفاظت محیط زیست با تشدید نظارت از برداشت بی رویه خاک از این جزیره جلوگیری کند.

تاکید بر ضرورت حفاظت از خاک جزیره هرمز/ قاچاق خاک هرمز مورد تایید نیست

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد،خمیر در  مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت حفاظت از خاک جزیره هرمز، گفت: قاچاق خاک هرمز مورد تایید نیست و اگر سازمان حفاظت محیط زیست یا دیگر دستگاه ها شواهد یا مدارکی دال بر این قضیه در دست دارند بهتر است ارائه کنند.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه تعیین تکلیف و اجرای لایحه حفاظت از خاک می تواند در جلوگیری از فروش بی رویه خاک هرمز موثر باشد، تصریح کرد: البته در این رابطه خلاء قانونی وجود نداشته و با استفاده از قوانین موجود هم می توان از فروش بی رویه خاک هرمز جلوگیری کرد./
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر