۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۶۹۶۲
رئيس دانشگاه علوم پزشكى لرستان گفت: انسانيت‌زدايي از تاكتيك‌هاي جنگ نرم بوده و داعش نمونه آن است.
به گزارش پایداری ملی، دکتر کورش ساكي در نخستين همايش ملي جنگ نرم و پدافند غيرعامل در حوزه سلامت اظهار كرد: جنگ بين حق و باطل ابدي بوده و تمامى ندارد و از ابتداي خلقت تا انتهاي آن نیز ادامه دارد.

وي اضافه كرد: در عرصه‌هاي مختلف اين دشمني‌ها شكل‌هاي متفاوتي به خود گرفته و امروز اين جدل هوشمندانه بيش مي‌رود.

ساكي ادامه داد: امروزه اهريمنان با حربه انديشه به جنگ با حق ورود پيدا كرده‌اند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان تصريح كرد: اگر نتوانيم اين حربه‌هاي انديشمندانه را تبيين و شناسايي كنيم شكست خواهيم خورد.

وي يادآور شد: كشور ما هميشه مورد هجمه‌هاي دشمن و انقلاب‌هاي رنگي قرار گرفته است.

ساكي افزود: دشمنان اسلام و ما با معرفي داعش به عنوان مسلمانان افراطى، سعي كرده‌اند چهره اسلام را خدشه‌دار كنند.

این مسئول خاطرنشان كرد: انسانيت‌زدايي از تاكتيك‌هاي جنگ نرم بوده و داعش نمونه آن است.

وي گفت: بايد بدانيم اهداف جنگ نرم چيست و دشمنان از چه تاكتيك‌هايي استفاده مي‌كنند.

ساکی افزود: انديشمندان ما در وهله اول اين حربه‌ها راشناسايي كنند و در مرحله بعد با پتانسيل‌هاي خود از جمله دین اسلام با اين دشمنان و اهداف آنان بجنگيم.

حجت‌الاسلام مراديان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این همایش با اشاره به رابطه بين جنگ نرم و پدافند غيرعامل اظهار كرد: بايد نگاه ما در مسائل فرهنگي، نگاهي همراه با تقويت زيرساخت‌ها باشد.

وي با بیان اینکه بايد شناخت نسبت به مسائل، فرصت‌ها و تهديدها داشته باشيم، ادامه داد: بايد در نگاهمان به فرهنگ، پيشگيري و پيش‌درماني عمل كنيم و نه اينكه به دنبال درمان باشيم.

این مسئول افزود: پدافند غيرعامل در جنگ نرم يعني زيرساخت‌ها را در بحث فرهنگ آماده كنيم و تهديد و فرصت‌ها را بشناسيم و قبل از اينكه دشمن فتنه‌اي اجرا كند ما آن را سركوب كنيم.

وي تصريح كرد: در عرصه درمان بايد نگاه ما پيش درماني در بحث سلامت باشد و از راه پيشگيري وارد شويم.

مراديان يادآور شد: ما به اين عرصه ورود پيدا كرديم و در سه محور سلامت اجتماعي، رواني و جسماني مقالاتي به دبيرخانه نخستين همايش ملي جنگ نرم و بدافند غير عامل ارسال شد.

وی خاطرنشان كرد: جمعا ٢٠٠ مقاله به دبيرخانه اين همايش ارسال شد و ٧٠مقاله به مرحله نهايى راه يافت و نهايتا ١٠ مورد برتر انتخاب شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر