۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۲۶۹۵۹
بسیاری از بیماری‌ها در طول تاریخ ناشی از اقدامات بیوتوریسمی بوده که طاعون، ساس، زنگ گندم و ... ازجمله مصداق‌های این اقدام تروریستی است.
به گزارش پایداری ملی،  پروفسور حاتمی در نخستین همایش ملی جنگ نرم و پدافند غیرعامل در حوزه سلامت اظهار کرد: بیوتوریسم عبارت است از سوءاستفاده از عوامل بیولوژیک به منظور ارعاب و کشتار انسان، از بین بردن کشاورزی مفید و نابود کردن حیوانات مفید تا از این طریق وابستگی سیاسی و اقتصادی ایجاد شود.

وی ادامه داد: کشتار انسان‌ها قضیه فتنه‌انگیزی است، زمانی که دشمن جامعه‌ای را به ترس می‌اندازند این ترس و ناامیدی از مرگ اثرگذارتر است.

حاتمی اضافه کرد: بسیاری از بیماری‌ها در طول تاریخ ناشی از اقدامات بیوتوریسمی بوده که طاعون، ساس، زنگ گندم و ... ازجمله مصداق‌های این اقدام تروریستی است.

پروفسور حاتمی با اشاره به تعریف بیوتوریست تصریح کرد: کسانی که از شیوه‌های بیوتوریسم استفاده می‌کنند را بیوتوریست می‌گویند که این افراد از طریق عوامل بیماری‌زا علیه انسان‌ها، حیوانات و کشاورزی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: شیوع سریع تب مالت در کشور نتیجه حملات بیوتوریسم است و بسیاری دیگر از بیماری‌ها نیز نشأت گرفته از این قضیه است و نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد.

حاتمی خاطرنشان کرد: بیوتوریست‌ها از ویروس‌ها، عوامل بیماری‌زا، سموم حیوانی و گیاهی و... در جهت اهداف خود استفاده می‌کنند.

پروفسور حاتمی افزود: انتشار جغرافیایی بیماری‌هایی که در یک حمله بیتوریسمی اتفاق می‌افتد بستگی به برنامه‌ریزی بیوتوریست‌ها دارد و سن، جنس، شغل و موقعیت اجتماعی در آنها مصداق ندارد.

وی گفت: عملیات بیوتوریسمی برنامه‌ریزی شده و معمولاً باعث مرگ و میر افراد بسیار زیادی می‌شود و این قضیه وجه تفاوت جنگ بیوتوریسم و کلاسیک است.

حاتمی اظهار کرد: بیوتوریسم از گذشته تاکنون وجود داشته و ضربت خوردن امام علی(ع) نمونه‌ای از آن است.

پروفسور حاتمی یادآور شد: کشورهای بسیار زیادی در راستای اهداف بیوتوریسم اقدامات زیادی انجام داده‌اند که ژاپن ازجمله این کشورهاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر