۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۶۹۵۶
اولین نشست سازمان بهداشت جهانی با موضوع ارزیابی تیم های اورژانسی EMT در حوادث و تجمعات انبوه از ۲ تا ۸ اردیبهشت در حال برگزاری می باشد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این نشست تیمی از سازمان بهداشت جهانی با  هدف ارزیابی ایران  در بحث  EMT که به عنوان مسئول تیم های EMT در منطقه باشد و در مدیریت حوادث داخل کشور و حوادث بین المللی با همکاری هلال احمر ایفای نقش کند  به بحث و تبادل نظر می پردازند

همچنین نشست مذکور که با حضور پروفسور نوترون و خانم جتری برگزار  و خانم دکتر هدی برگزار می گردد بازدیدهایی از هلال احمر و مدیریت بحران شهر تهران و سیستم  اتوماسیون اورژانس تهران برنامه ریزی شده است.


در اولین روز از اجلاس تیم WHOدر خصوص تیم های EMT از سوی پروفسور نورتون دیدگاه سازمان جهانی بهداشت در زمینه ایجاد تیم های EMTو دریافت و ارائه کمکهای بین المللی در زمینه بحران ها و حوادث را مطرح کردند . همچنین مباحث دیگری شامل گزارش کاملی از عملکرد جمعیت هلال احمر ایران توسط مدیر کل بهداشت و درمان ایران در حوادث و بحران ها و چالش های پیش رو مطرح شد.

در شروع نشست دکتر کولیوند مدیر کل پدافند غیرعامل وزارت بهداشت و رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور نیز گزارش اجمالی از وضعیت کنونی اورژانس ، توانمندیها و برنامه ها در خصوص گسترش امداد هوایی ریلی جاده ای و شهری خبر داد و افزود آموزش و پژوهش می تواند چشم انداز چشمگیری در اورژانس کشور داشته باشد.

وی در ادامه از ، وضعیت موجود آمبولانس های اورژانس پیش بیمارستانی ، سیستم  اورژانس پیش بیمارستانی در ایران، اهداف استراتژیک، اهداف عملیاتی ، وضعیت لجستیک اورژانس پیش بیمارستانی، معرفی ادارات و برنامه های آنها ، اورژانس هوایی ، نظارت بر مديريت و توسعه پايگاهها ،پیشگیری از حوادث و ارتقای ایمنی ،ستادهدایت و انتقال بیماران و راهبردهای مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور مطرح نمود.

در ادامه دکتر توکلی ریس بیمارستان رسول اکرم(ص) در خصوص موضوع بیمارستان ایمن و آمادگی بیمارستان ها در بحران ها نیز از دیگر سخنرانان این نشست بود.
برگزاری اولین نشست سازمان بهداشت جهانی در رابطه با ارزیابی  تیم های اورژانسی   EMT در حوادث  و تجمعات انبوه


در پایان سبستم PHC و امادگی آن در حوادث توسط دکتر اردلان مدیرکل  دفتر کاهش خطر پذیری بلایا  مطرح گردید.

دومین روز این نشست پیرامون اتوماسیون اورژانس تهران بحث و تبادل نظر شد و همچنین به مرور  و بررسی علل حوادث قطار مشهد و سیل اخیر بوشهر و بهره گیری از تجربیات اربعین پرداخته شد.

برگزاری اولین نشست سازمان بهداشت جهانی در رابطه با ارزیابی  تیم های اورژانسی   EMT در حوادث  و تجمعات انبوه
در سومین روز از حضور اعضای اجلاس تیم های EMT در تهران ،اعضای این تیم به همراه معاونت محترم آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور و همکارانشان ضمن حضور در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران  ضمن حضور در نشستی صمیمانه با ریاست سازمان از تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مربوط به عملیات های حرفه ای آن سازمان بازدید بعمل آوردند. همچنین در این نشست که با حضور جناب آقای دکتر صفاریه معاونت محترم بهداشت و درمان و توانبخشی هلال احمر ج.ا.ا برگزار گردید ، ایشان در خصوص توانمندیها و گزارش عملکرد آن معاونت در سال ۱۳۹۵ مطالبی را اراءه نمودند.

برگزاری اولین نشست سازمان بهداشت جهانی در رابطه با ارزیابی  تیم های اورژانسی   EMT در حوادث  و تجمعات انبوه

همچنین در ادامه بازدید های تیم های EMT سازمان بهداشت جهانی  در سومین روز حضور در تهران اعضای تیم به همراه دکتر میرکتولی معاونت آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور از پایگاه عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی واقع در مترو صادقیه و اتوبوس آمبولانس های مستقر در مترو بازدید نمودند. در این بازدید که با استقبال بسیار زیاد اعضای تیم های EMT ,WHOمواجه گردید اعضا از امکانات سخت افزاری  و تجهیزات و امکانات موجود در پایگاه، اتوبوس آمبولانس و MOBIL DISPATCHبازدید بعمل آوردند. و پس آن در بعد از ظهر ضمن بازدید از مرکز مدیریت بحران شهر داری تهران ضمن استماع گزارش مسوول محترم مرکز از امکانات ،ماکت ها و سامانه های طراحی شده جهت جمع آوری اطلاعات در خصوص تمامی حوادث در محدوده شهر تهران بازدید نمودند. ور انتهای برنامه کاری امروز میهمانان WHO از EOC وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بازدید نمودند و ضمن دریافت گزارش مربوط به فرایند های دریافت اطلاعات از دانشگاههای علوم پزشکی با سامانه های اطلاعاتی مربوط به حوادث مربوط به فوریتهای پزشکی،بهداشت محیط و حرفه ای و ... آشنا شدند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر