۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۹۵۳
سازمان بین المللی پلیس جنایی اعلام کرد: در عملیات گسترده علیه جرایم سایبری ، 9 هزار سرور نرم افزارهای مخرب و صدها وبسایت آلوده در هفت کشور عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آ سه ان ' مورد شناسایی قرار گرفت.
به گزارش پایداری ملی،  اینترپل با انتشار گزارشی در این زمینه اعلام کرد: نتایج این عملیات نشان داد که این سرورهای آلوده با استفاده از انواع نرم افزارهای مخرب عمدتا موسسات مالی – پولی این منطقه را هدف قرار دادند.

مالزی، اندونزی، فیلیپین، ویتنام، تایلند، سنگاپور، برونئی، میانمار، کامبوج و لائوس 10 کشور عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا 'آ سه آن' هستند.

'فرانسیس چان'، رئیس واحد جرایم اینترنتی هنگ کنگ و رئیس گروه کاری اوراسیای اینترپل در هنگ کنگ گفت که در این عملیات صدها وبسایت آلوده شناسایی شدند و همچنین تولید و ارسال کنندگان نرم افزار های مخرب در منطقه شناسایی شدند.

به گفته وی متخصصان جرایم سایبری از هفت شرکت خصوصی فعال در منطقه در عملیات اینترپل با مرکزیت سنگاپورشرکت داشتند.

به گزارش وزارت دفاع سنگاپور ، عملیات اینترپل پس از آن در سنگاپور آغاز شد که اطلاعات 850 نفر از کارکنان ادارات مختلف این کشور ازجمله مراکز نظامی ان در عملیاتی هدفمند به سرقت رفت. 

درپی این عملیات 270 وبسایت که هدف نرم افزارهای آلوده و مخرب قرار گرفته بودند شناسایی شدند که تعداد زیادی از آنها دولتی بوده و اطلاعات شخصی کارکنان و شهروندان را در خود ذخیره داشتند.

حملات معروف به دی او اس DDOS یکی از شایع ترین حملات سایبری و مخرب به معنی سرازیر کردن تقاضاهای زیاد به یک سرور و استفاده بیش از حد از منابع (پردازنده، پایگاه داده، پهنای باند، حافظه و…) است،به طوری که به دلیل حجم بالای پردازش سرویس دهی عادی آن به کاربرانش دچار اختلال شده یا از دسترس خارج شود.

در این نوع حمله ها در یک لحظه یا به صورت مداوم از طریق رایانه های مختلف که خواسته یا ناخواسته هک شدند ، به یک سرور با آی پی (آدرس) مشخص درخواست دریافت اطلاعات ارسال می شود که این اقدام سبب از دسترس خارج شدن سرور هدف یا به اصطلاح Down شدن آن می شود.

گزارش شعبه آسیایی شرکت مایکروسافت 2017 نیز نشان داد که جرایم سایبری در کشورهای شرق آسیا در حال رشد و تبدیل شدن به پدیده ای غیرقابل کنترل است.

طبق این گزارش سنگاپور اکنون به عنوان اولین کشور در شرق آسیا ، از تمام ظرفیت های سخت و نرم افزاری خود برای مقابله با جرایم سایبری تحت عنوان حمله ' دی او اس 'که در این منطقه به طور روز افزون به ویژه علیه شرکت های بزرگ اقتصادی رشد یافته ، استفاده می کند.

مایکروسافت اعلام کرد که بازارهای کشورهای جنوب شرق آسیا و به ویژه اقتصادهای در حال ظهور در این منطقه در بالاترین خطرات حملات و تهدیدات سایبری قرار دارند. 

طبق این گزارش ویتنام و اندونزی به ترتیب دو کشور اول جنوب شرق آسیا هستند که بیشترین بدافزارها در آنها شناسایی شده است. نرخ رویارویی این دو کشور با بدافزارها ، در مدت زمان یادشده 45 درصد افزایش نشان می دهد که تقریبا دو برابر نرخ جهانی ( 21 درصد) بوده است.

براساس این اطلاعات، نرخ مقابله با بدافزارها در اکثر کشورهای در حال توسعه و کشورهای جنوب شرق آسیا شامل مغولستان، پاکستان، نپال ، بنگلادش ، کامبوج ، فیلیپین و تایلند و هند در نیمه اول سال 2016، بیش 30 درصد بود که نشان می دهد این کشورها در معرض شدیدترین جرایم سایبری قرار دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر