۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۶۹۲۱
اولین جلسه شورای پدافند شهرستان رودبار در سال 96 تشکیل شد.

اولین  جلسه شورای پدافند شهرستان رودبار با حضور معاون پدافند غیرعامل وزارت کشور، مدیر کل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیر عامل کشور، مدیران کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل  استانداری گیلان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان  در سالن شهید سید یونس حسینی رودباری فرمانداری برگزار شد.

برگزاری اولین جلسه شورای پدافند شهرستان رودبار

 در این جلسه میر غضنفری فرماندار رودبار  اظهار داشت:  رودبار محصولات مختلف کشاورزی تولید می شود اما پایه و اساس اقتصاد و معیشت مردم به زیتون وابسته است. علاوه بر هزاران بهره بردار زیتون در شهرستان رودبار، زیتون تولیدی افزون بر 25 استان کشور در بازار 11 کیلومتری رودبار با اشتغال مستقیم حدود 3000 نفر عرضه می شود که صدها میلیارد ریال گردش پولی را موجب می گردد.
وی با اشاره به آفت مگس میوه زیتون گفت: این آفت که بلای جان میوه های زیتون شده است برغم تمام تلاشها و اهتمام مسؤولان و کشاورزان بیش از یک دهه است که اقتصاد مردم رودبار را کم و بیش هدف قرار د اده است.

فرماندار رودبار همچنین با بیان اینکه هدف گذاری توسعه 10 هزار هکتاری باغات زیتون را در این شهرستان داریم، بیان کرد: بدلیل عدم صدور مجوز برداشت آب از سفیدرود تا کنون حدود 2500 هکتار محقق شده است که با پیگیریهای استاندار گیلان و نماینده رودبار در تلاشیم دست یابی به برنامه توسعه ای باغات زیتون را تسهیل نمائیم.

وی همچنین قابلیت مناسب و برجسته اجرای کشت دوم در زمینهای کشاورزی رودبار و ایجاد درآمد که بخشی از دغدغه های معیشتی کشاورزان را تأمین می کند را یادآور شد و گفت: انتظار داریم در زمینهای کم بازده بالادست که قابلیت بهره برداری و تولید گیاهان دارویی دارد، برنامه ریزی کشت صورت گیرد

مرادی مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری گیلان گفت: بیشترین خسارت مگس زیتون به رودبار مربوط است که قطب تولید زیتون در کشور را دارد.

جانشین پدافند غیر عامل کشور هم گفت: کشورمان مراکز حیاتی، حساس و مهم ، سرمایه های ارزشمند مالی ، معنوی و انسانی دارد که به امروز و نسلهای آینده مربوط است و تکلیف صیانت و حفاظت از آنها را داریم.

مولوی  معاون پدافند غیرعامل وزارت کشوربا بیان اینکه برخی از شهرستانها همچون نطنز، خرمشهر و کاشان به راحتی در ذهن تصویر سازی می شود اظهار داشت: رودبار از جمله شهرستانهایی است که می تواند در تراز ملی قرار گیرد و هر هموطن اگر فقط یکبار از رودبار عبور کند و محصولات زیتون را ببیند برای همیشه در ذهنش می ماند.

وی از آمادگی فعال کردن دستگاههای ملی کشور در خصوص مبارزه با مگس زیتون خبر داد و گفت: دستگاههای متولی استان و شهرستان مسائل و مشکلات حوزه زیتون را با رویکرد مخاطرات و تهدیدات آینده جمع بندی و انعکاس نمایند

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر