۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۶۹۰۸
معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور:
آسوشه گفت: متاسفانه برخی از مسئولان تصمیم گیر در کشور تصور می کنند که "دولت الکترونیک" بحث دیجیتال کردن روند فعالیت ها است.
به گزارش پایداری ملی؛ عباس آسوشه معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور در همایش ملی مدیریت درعصر دیجیتال با بیان این مطلب افزود: متاسفانه برخی از مسئولان تصمیم گیر در کشور تصور می کنند که دولت الکترونیک بحث دیجیتال کردن روند فعلی فعالیت ها است اما درواقع اصل بر این است که علاوه بر این روند باید مشارکت و شفافیت در دولت الکترونیک نهادینه شود.

وی افزود: در دولت الکترونیک مدیریت سلسه مراتبی حذف و باید مدیریت مسطح در این فضا شکل گیرد چرا که  تغییرات لحظه ای این فضا با فرآیندهای گسسته منافات داشته و نیاز به تفکر جمعی و شایسته سالاری دارد.

آسوشه با اشاره به اینکه اگر ادبیات مدیریت در عصر دیجیتال را ندانیم حرکت های پیوسته را ناپیوسته خواهیم خواند، تاکید کرد: موضوع فناوری اطلاعات اصالت خود را از دست داده و امروز آن را به عنوان پیشران ایجاد خدمت، رفاه، تولید ثروت و اشتغال می شناسیم و باید فضای دیجیتال را به عنوان امتداد زندگی واقعی انسان و نه دو فضای متفاوت بشناسیم که البته در این فضا دولت الکترونیک و سلامت الکترونیک قسمت کوچکی از آن هستند.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی در خصوص اهمیت بحث امنیت در فضای مجازی تصریح کرد: بحث امنیت در فضای مجازی مربوط به بخش و قوای خاصی نیست و همه باید در امن سازی فضای دیجیتال مشارکت داشته باشند. در واقع شرایط و نحوه زندگی در آن متفاوت بوده وبه راحتی و آرامش فضای سنتی نیست اما رفاه و تولید ثروت در آن موج می زند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر